DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


donderdag 21 augustus 2014

Brocante pannetje


 
 

Ter afwisseling even geen landschapsvakantiefoto’s
of toch wel iets van die orde...
Als je in Frankrijk op vakantie bent, mag een brocante of vide grenier niet ontbreken. Er waren er wel een aantal!

 
Helaas niet echt mooi spul, veelal troep. Toch… ik houd van die sfeer.
en als je goed zoekt, vind je altijd wel wat.
Ik kocht wat grespotten, altijd leuk.


en dit schattige aardewerken  pannetje bij een bejaard echtpaar. Ze zaten zo gemoedelijk samen achter een tafel met allerlei huisraad. Dit pannetje trok direct mijn aandacht.



Je kunt zien dat het erg oud is en intensief gebruikt, de onderkant is helemaal zwart. Kennelijk heeft het heel wat jaren op het vuur gestaan of in de oven.

Die mocht mee
en nu staat het voorlopig op mijn aanrecht.
 
Ik wens jullie alvast een fijn weekend toe
 
Groeten,
Barry

 

7 opmerkingen:

  1. Barry wat zag dat er leuk uit....het pannetje zou ik ook meegenomen hebben ... hééél mooi, staat mooi met je andere spullen!
    Geniet ervan
    héél fijn weekend alvast
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, dat soort schatten. En inderdaad, de verkopers horen ook bij de ervaring. :-)
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi pannetje, de tros knoflook vind ik ook mooi! Geniet van je aankoop.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie aanwinst erbij en je hebt de oudjes blijgemaakt.
    Het hele hoekje op het aanrecht ziet er leuk uit.
    Fijn weekend, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou er ook van! Helemaal die marktjes die erg vroeg zijn. Dat je dan s'morgens in alle vroegte op stap gaat terwijl de rest nog slaapt en dan door het prachtige Frankrijk rijd naar zo'n marktje toe. Heerlijk! En als je dan ook nog iets leuks vind, top! Mooi pannetje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wanneer we in Frankrijk zijn struinen wij er ook veel af: heerlijk dat gesnuffel! En als er niks is: ook niet erg....het gaat idd om de sfeer.
    Leuke aankopen en vooral het verhaal er dan achter hè. je ziet het voor je hoe die mensen het gebruikten.

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief pannetje waar die oude mensjes je blij mee hebben gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen