DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


zaterdag 2 mei 2015

Miss Mustard Seed Milk Paint



Ik heb een nieuwtje!
Een paar weken geleden zochten ze bij  Vintage-Furniture in Leiden  (klik) of (klik) een  workshop-medewerksters voor het workshop-team.
‘Doe eens gek’ dacht ik en stuurde een e-mail.
Een paar dagen later werd ik uitgenodigd voor een gesprek en weer een paar dagen later kreeg ik te horen dat ik gekozen ben om het workshop-team te komen versterken.
Ik ben zo blij!

Vorige week was er een kennismakingsavond met de dames van het team, we zijn met z’n vieren. Het liep vreselijk uit want het was meteen erg gezellig. Pas tegen half 12 ’s avonds was ik thuis.
 
En deze week hebben we een retailer training van Miss Mustard Seed’s Milk Paint bijgewoond in België bij de ‘Old Red Barn’, de exclusieve Europese distributeur van Miss Mustard Seed’s  Milkpaint.



Heel leerzaam, super gezellig en ook erg ‘internationaal’: Slowakije, Polen, Griekenland,  België  en Nederland waren vertegenwoordigd!!  Daarom was de training in het Engels, zo heb ik meteen mijn Engels weer kunnen opfrissen.
De training werd gegeven door Goedele van Old Red Barn. Een geweldig leuk mens die ons werkelijk alles heeft verteld, laten zien en laten doen met de verf van Miss Mustard Seed.
 

Wat is Miss Mustard Seed’s milk Paint (melkverf) ?

Milkpaint oftewel melkverf is een ouderwetse natuurlijke verf met de basisingrediënten melk-eiwitten (caseïne), kalksteen, klei en natuurlijke pigmenten.  Melkverf kan zowel binnen als buiten gebruikt worden en is van nature schimmelwerend. Het is een 'open' en ademende verf en je kunt het gebruiken voor het schilderen van hout, gips, gipsplaten en vele andere materialen. Het is milieuvriendelijk, niet giftig en bevat geen VOC's.

De verf is op poederbasis, je moet het eerst mengen met water.  Zodoende kun je zelf bepalen hoe dik of dun je de verf wilt hebben.
 
 
Hier zie je mijn oefenplankjes. Ik heb de kleuren Eulalie’s sky, Boxwood en Grainsack gebruikt (van boven naar beneden). Mooie kleuren maar eigenlijk vind ik alle kleuren erg mooi. Het zijn kleuren met een mooie ‘oude’ uitstraling en supermat.

Daarna hebben we geleerd om effecten te creëren, dit is zo gaaf! Je kunt met deze verf meubels een heel mooi verweerd uiterlijk geven zodat je een saaie stoel of tafel eruit kunt laten zien als een prachtig brocant meubelstuk.

 


 


Met de Milk Paint Bonding Agent (hechtmiddel) kun je de melkverf op nog veel meer oppervlakken aanbrengen. Bijvoorbeeld op muren, gelakte oppervlakken, keramische tegels, metaal, glas etc.

Wil je de bekende en kenmerkende 'chippy-look' gebruik de verf dan zonder bindmiddel. De verf gaat in meer of mindere mate bladderen en geeft een heel bijzondere en authentieke uitstraling.

Na het verven kun je het nabehandelen met verschillende soorten olie (hemp oil of tung oil) of wax (was) voor bescherming en extra uitstraling.

Ik kende de verf al een beetje. Een poos terug heb ik deze kleine sitetable geverfd met de milkpaint van Miss Mustard Seed in de kleur Shutter Grey.
 
 
 
Ook de luiken achter de bank heb ik er kort geleden mee gedaan. Ik had ze al eerder een nieuwe kleur gegeven met lichtgrijze krijtverf (dezelfde als de salontafel) maar vond ze wat saai geworden, een beetje te egaal. Over de krijtverf heb ik niet helemaal dekkend de Shutter Grey van MMS geverfd. Daarna heb ik ze afgewerkt met blanke en donkere was.
 

 
En nu kan ik niet meer stoppen, mijn Shutter Grey was nog niet op. Boven stond nog een stoel. Een donkere eiken stoel.Jammer, ik ben vergeten een foto te nemen hoe hij eruit zag.




Maar nu ziet hij er zo uit. De zitting heb ik bekleed met een stuk oud linnen van een oude graanzak.

en toen ik toch bezig was:




Wil jij ook aan de slag met deze verf van Miss Mustard Seed? Kom dan eens langs bij Vintage-Furniture in Leiden.Je kunt de verf ook via de webshop bestellen.

Om de verf uit te proberen en te leren hoe je die leuke effecten kunt bereiken, kun je bij Vintage-Furniture een workshop volgen. Meer  informatie daarover vind je op de website.

Nog meer weten?

 
 
 
Een hele lange blogpost.
Ik hoop niet tè lang.
 
Groeten, goede zondag en alvast een fijne week!
 
Barry

16 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Gefeliciteerd en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Goedele van Old Red Barn, die ken ik nog wel, zij blogde regelmatig over dit produkt. Heel lang geen post meer van haar gelezen, maar daar zal ze wel geen tijd meer voor hebben, nu die Milk Paint zo'n succes aan het worden is in Europa. Hartstikke leuk en je kunt er leuke effecten mee bereiken.
    Heel veel succes bij het geven van de workshops, het is ook echt iets voor jou!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een produkt die me ook wel interesseert , ik ge eens kijken op de website .
    Leuk dat je bent uitgekozen voor de workshops , je hebt alvast wat geoefend . Het ziet er dan ook héél mooi uit .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je het workshopteam gaat ondersteunen! Gefeliciteerd. Je bent een goede aanwinst voor het team. Het tafeltje uit jouw eerdere post met de melkverf is door de behandeling met de verf super mooi geworden.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk. Dat is jou wel toevertrouwd. Mooie effecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Past helemaal bij jou zo'n plek in het workshopteam, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dit is echt jouw ding. Want bij Esatto was je ook op deze manier bezig met je theekistje, en bleek je heel creatief te zijn.
    Super leuk voor je..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Barry,
    Wat ontzettend leuk dat je het workshop team gaat versterken. Die verf lijkt me echt heel erg mooi. Vooral het craquelé effect vind ik super mooi... Je hebt voor jouw eigen meubelen een heel mooie kleur uitgekozen. Klopt het dat het een beetje blauwig is? Of licht dat gewoon aan mijn pc...?
    Ik ga eens verder inlezen bij deze prachtige verfsoort...
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave verf is dit, zo gaaf om te zien wat je er allemaal mee kunt doen! Heel veel succes en plezier met je workshops!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi effect krijg je met deze verf, je hebt al heel wat van je eigen spullen mooi bewerkt.
    Leuk dat je de workshops doet, zo leer je steeds meer nieuwe technieken.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd dat je bij het team mee gaat doen: je bent in ieder geval erg enthousiast en zult het daarom reuze naar je zin hebben.
    De verf geeft mooie effecten zo te zien!
    Ik wens je veel plezier bij het geven van de workshops!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke job heb je erbij Barry, dat is echt een schot in de roos voor jou, jij bent altijd zo heerlijk bezig met verf.
    Het ziet er allemaal heel mooi uit, ik kende het nog niet.
    De proefplankjes en de spullen die jij hebt behandeld zien er heel mooi uit.
    Heel veel succes met het geven van de workshops.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat kun je daar mooie dingen mee doen zeg! En aan deze post te zien/lezen ben jij een goeie voor de job. Wat weet je er al veel van! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat je dit gaat doen. Je bent er lekker actief mee en hebt al leuke projectjes ermee gedaan die heel mooi zijn geworden. Ik heb het ooit eens in een reportage in een brocante-blad gelezen en toen sprak het me ook al aan. Dat sleetse craquelé-effect vind ik heel mooi.
    Succes met het geven van de workshops!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat leuk!!!!
    Echt iets voor jou......
    En ik lees je post nu samen met mijn dochter en die is helemaal weg van de verf en wat je er allemaal mee kan. Dat zal dus zeker verder onderzocht worden hahaha....
    Veel succes en plezier met het geven van de workshops.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe gaaf is dat zeg!! Heel veel plezier. En zo herkenbaar om met die kwast overal langs te gaan hahaha
    Fijne avond

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen