DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 25 mei 2015

Pioenen… om te zoenen! en nog meer



 
Gewoon hier op dorp bij de bloemenkraam voor de supermarkt zag ik ze staan. Ik kon er niet aan voorbij, dat snap je.

Al voordat de grote knoppen zich openen zijn pioenen al spectaculair. Als dan uiteindelijk de betoverende bloemen tevoorschijn komen is het feest. Net grote dotten slagroom met aardbeiensaus. Niet alleen om te zoenen maar bijna om van te smullen.






Overigens, wat vinden jullie van het stoeltje waar de pioenen op lagen?


Ik zag haar zomaar bij de kringloop staan en het was liefde op het eerste gezicht.
Maar ik was op de fiets en de kringloop ging sluiten, och toch, want deze kringloop is alleen op zaterdag tot drie uur open en op donderdagavond. De eerstvolgende donderdag na de ontdekking van de stoel was Hemelvaartsdag. Ik moest dus een hele week wachten tot ik haar kon gaan halen (weet je wel hoe moeilijk dat is?)

en toen had ik die zaterdag geen auto tot mijn beschikking...

Gelukkig heb ik een heel lieve, begrijpende broer. Hij liep nog in pyama toen ik het hem vertelde maar is zich meteen gaan aankleden om, zodra de kringloop open ging, met mij de stoel te gaan halen

Manlief kwam 's middags thuis en begreep het niet meteen:
 
"Wat is dit?"
"Die kleur!"
 
 
Ik stelde hem gerust, vertelde dat de stof eraf moest en dat ik het houtwerk zou verven enzo.
Hij had eigenlijk het plan om in de moestuin te gaan werken maar omdat het toch regende, heeft hij eerst de stoel van haar bekleding ontdaan. Kennelijk vond hij de kleur echt heel erg.
 
 
Wat een werk! Al die nagels moesten er uit.

 
Pioenen om te zoenen
Een stoeltje om te zoenen
En twee mannen om te zoenen
 
Happy me
 

23 opmerkingen:

  1. Echt wel...happy you! Wat een topmannen! Enne pioenen.....zo mooi.
    Heb ze hier nog niet ontdekt.
    Genieten.....

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blogbericht! Geniet van je pioenen, stoel en mannen!!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukertje! En wat ga je nu doen? Ik las laatst op de site van Annie Sloan (en dan had je de roze stof kunnen laten zitten!!!!) dat je deze heel gemakkelijk kunt verven met speciale Chalk Paint....gaat prima en het resultaat is GROOTS....mss de voering dan maar??

    Lief je mannen!

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Barry,
    Ja hoor, die pioenen zijn echt wel om te zoenen. Ze zijn prachtig en wat kun je daar dan van genieten hè? Ik vind jouw hele woonkamer trouwens heerlijk om te zien...
    Maar dan dat stoeltje, ik snap dat je die niet kon laten staan... maar ik vind het wel heel knap dat je door die stoffering heen kon kijken... Zoals jij hem nu bewerkt hebt vind ik hem echt helemaal te gek... goeie blik had je...
    Ik wens je een fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn je pioenen en de stoel is ook een plaatje. Ga je er nog iets mee doen of laat je m zo? Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh....wat heb jij lang moeten wachten op je stoeltje...bijna niet vol te houden! Ik kan het me helemaal voorstellen :))
    Maar hij staat dan toch maar mooi in je huis!
    Je hebt hem mooi gestoffeerd, knap hoor!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een prachtig stoeltje gevonden, staat heel erg mooi in je woonkamer. En het is weer pioenen tijd, echt de mooiste bloemen die er zijn.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geniet iedere keer weer van pioenen. Zoals ze bijna ontploffen tot prachtige pompons, heel spectaculair. Je hebt het stoeltje mooi opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi Pioenen!! Ik ga ze van de week ook halen, heerlijk het voorjaar in huis halen, je foto's er van zijn prachtig! Je stoeltje trouwens ook, wat is ie gaaf geworden zeg!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In ere houden die mannen want wie weet wat je nog meer bij de kringloop vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi zijn de pioenen het is één van mijn lievelingsbloemen.
    wat is je stoeltje mooi geworden.
    ;iefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pioenen prachtig en stoel prachtig, wat heb je een lieve broer en man!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja , pioenen , prachtige bloem.
    Ik kan best geloven dat je ongeduldig was om het stoeltje .
    Mijn man zou ook zeggen , wat een kleur.
    Maar hij is prachtig geworden .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook mijn lievelingsbloemen!! Vroeger kreeg ik altijd al een bos als ik de avondvierdaagse had gelopen en nu...nu staan er witte in de voortuin en binnen de witte of zachtroze...geweldig als ze opengaan. Inmiddels zijn ijn dochters ook al fan van deze bloem en krijgen/kregen ze ze ook met de avondvierdaagse :) Je stoeltje is erg leuk! Ga je 'm echt schilderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Doe mij ook maar zo'n broer!
    Je stoel is super en de bloemen prachtig...

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geluksvogel! Prachtige bloemen en een geweldige stoel. Wat is ie mooi geworden. En wat een gelukje dat wij er wel 'doorheen'kunnen kijken hoe het moet worden. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo, dat jij zo lang hebt kunnen wachten! Je zal wel moeten, maar het zou me constant door het hoofd spoken: zou ie er nog staan??? Ja, dan wil je die mannen van je wel zoenen, als het toch is gelukt! Je stoeltje is prachtig geworden. En je pioenen? Die zoenen we meteen mee! Hier in de tuin staan ze nog in knop...kan niet wachten...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha, ha, wat een mooi verhaal zeg, ik zou niet zo lang kunnen wachten als ik zoiets moois zag staan, maar wat een geluk voor jou dat hij er nog stond en dat je broer mee ging...
    Je man had gelijk hoor, die kleur moest eraf en wat een prachtig exemplaar heb je nu...
    Een feestje in huis dat extra opgefleurd wordt door je mooie Pioenen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pioenen .... Pfingstrosen zijn er zo errlijk! En het stoel is en droom ;o) Fijne tijd, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja pioenrozen... prachtige bloemen!
    En wat een leuk stoeltje, wat heb je die mooi opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nou ...jij helemaal blij! je stoeltje is echt heel erg mooi geworden.
    en pioenen....ja daar waordt je altijd happpy van toch?
    groetjes, inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo.....jij bent druk met zoenen....mar eerlijk is eerlijk; ik zou het ook doen met zulke mooie spullen en eh...mooie mannen(?)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat is je stoeltje mooi geworden! En de pioenen zijn inderdaad echt prachtig om te zien, wij verkopen ze nu bij de bloemist in de kleinere vorm maar de grote vind ik om eerlijk te zijn nog mooier! Fijn weekend!
    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen