DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 5 september 2016

We made our own fairytale


foto: Elma Claassen (klik)
 
Het heeft lang genoeg geduurd, ik ga weer aan het bloggen. Ik heb er ook weer zin in en tijd voor.
En zóveel te vertellen, dat ook.

Ik begin bij de mooiste dag van dit jaar,  ik denk de mooiste dag van de afgelopen vijf jaar, of tien? De trouwdag van onze dochter en, nu is het officieel, onze schoonzoon.

Natuurlijk zit er ook een  scherp kantje aan, een klein beetje. Het is nu stil en leeg in huis. Gewoon ànders en dat is best even wennen, meer nog dan ik had verwacht. Ze is vanuit het ouderlijk huis getrouwd. We waren vaak samen thuis, wij alleen. Vandaar dat gevoel.

Maar genoeg…
 
 
Het was geweldig! Ik sta nog steeds niet met beide benen op de grond. Van begin (heel vroeg) tot einde (weer heel vroeg, ’s nachts dus) was het één groot feest. Vol liefde, geluk, blijdschap en zegen.


 fotoElma Claassen
 

Alleen ik wist van te voren hoe de bruid eruit zou komen te zien. Ze heeft de jurk van mij gekregen en samen zijn we die gaan uitzoeken, in februari al. Daarna ben ik bij al de pas-sessies geweest. Heel fijn om zo samen met je dochter toe te leven naar haar dag, alsof je samen een mooi geheim deelt. “Hoe zou J. de jurk vinden? Wat zal papa zeggen? En hoe zal oma reageren als ze ziet dat ik hààr bruidskroontje draag?” Het kroontje wat mijn moeder droeg op haar trouwdag, ruim 50 jaar geleden.

 
 
’s Morgens vroeg om zes uur kwam Lilit, de kapster, om Charlotte’s haar te doen en dat van haar bridesmaid, haar nichtje en beste vriendin,  ze schelen anderhalf jaar. Omdat we al om half tien moesten vertrekken naar het gemeentehuis, had ik besloten mijn haar zelf te doen. Op youtube een  kapsel met tutorial gezocht en dat héél veel keer bekeken en  heel, heel veel keer geoefend. Het zat, mede door het gebruik van XXStrong haarlak, de hele dag

foto: Elma Claassen

De bruidegom was ook heel mooi. Een prachtig pak op maat en moet je eens kijken wat hij in de voering heeft laten borduren. Echt een trouwpak
 
 
Na het gemeentehuis hadden we de fotosessie met familie, je kent het wel. Daarna een lunch met alle daggasten.

’s Middags de kerkdienst, het hoogtepunt van de dag. De dag ervoor hebben we samen de kerk versierd met rozen, hortensia's, tule
 




 
Het was mooi  om dit mee te maken met zoveel familie, vrienden, gemeenteleden.

Na de dienst was er nog een receptie en daarna reden we naar De Tuin in Rotterdam-Kralingen voor het diner met aansluitend een knalfeest. En als ik zeg knalfeest, bedoel ik dat ook.

En toen was de dag om. Drie uur ’s nachts waren we weer thuis.
Het bruidspaar vloog naar Florence voor de huwelijksreis in Toscane.

Inmiddels zijn ze terug en lijkt het erop dat het leven zijn ‘gewone’ gangetje weer heeft.

De napret blijft,
de herinneringen zullen we voor altijd koesteren.
 

14 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder als je dochter gaat trouwen he? Wat hebben jullie een prachtige dag gehad. En wat zag het bruidspaar er mooi uit! (Voor zover wij het kunnen zien dan he?;-)) Dat borduursel in het pak, zo romantisch! Heerlijk nagenieten, ik geniet mee! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och... wat een schitterend sprookje! En dan die prachtige bruid.. ik snap dat je super trots bent! Natuurlijk ga je haar thuis missen, dat kan toch haast niet anders als je zo'n goede band hebt?! Het is weer een nieuwe fase in ons leven als moeders en daar heb je gewoon even tijd voor nodig ;o) Dit nagenieten, en terug zien hóe ontzettend gelukkig dit bruidspaar is zal daar zeker bij helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige dag moet het geweest zijn. En wat een mooie foto's. Super mooi bruidspaar, maar jij, als moeder van de bruid, mag er zeker ook wezen. Wat goed dat je je haar zo mooi zelf hebt gedaan. Ziet er fantastisch uit hoor...
    Heerlijk terugblikken, dat blijft ook heel leuk...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oo wat prachtig allemaal, idd net een sprookje.
    Nog van ♡ gefeliciteerd. Wat zullen jullie trots zijn.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig!
    De bruid, de foto's en de herinnering.
    Een sprookje!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wauw natuurlijk geniet je nog steeds na. Ze zag er prachtig uit en haar haar zit ook prachtig zo zeg. Ook jouw haar zit mooi hoor (ik neem aan dat jij dat bent in de deuropening ;-)). Wat een mooie foto's, ik denk dat je blijft kijken. Een prachtige dag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van een fantastische dag! Dat kun je zien, voelen en ervaren in je tekst! Prachtig, proficiat!!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie blogpost.......je tekst, je beelden. Wat een prachtige bruid zeg.......en ben jij het daar in de deur?
    Mooi je haar!
    Genieten genieten.....en hoe bijzonder om hierbij te mogen zijn.....dat je zoiets mag meemaken.......ik hoop het ook ooit mee te maken......

    Wat blijft is misschien een wat leger huis maar een hart gevuld met heel veel liefde en herinnneringen.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige bruid en wat bijzonder om het zo samen voor te bereiden, jurk uitzoeken, bloemen en versieringen neerzetten...en het laatste stukje vind ik leuk: het feest in de Tuin! Daar werkt mijn dochter een paar dagen per week. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alsnog gefeliciteerd met het huwelijk ! Ik zie en voel dat het een prachtige dag was, daar kun je nog heel lang van nagenieten!
    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben weer een beetje aan het bijlezen...vandaar de late reactie! Maar wat een mooi feest hebben jullie gehad!Prachtige herinneringen hebben jullie daar gemaakt: het samen de bruidsjurk kopen en door moeder laten betalen (heb ik ook gedaan bij dochter en zoon!), de kerkdienst met het zelf versieren ook nog....kortom, een dag om in een gouden lijstje te plaatsen!
    Gefeliciteerd....al is het een beetje laat.

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben weer een beetje aan het bijlezen...vandaar de late reactie! Maar wat een mooi feest hebben jullie gehad!Prachtige herinneringen hebben jullie daar gemaakt: het samen de bruidsjurk kopen en door moeder laten betalen (heb ik ook gedaan bij dochter en zoon!), de kerkdienst met het zelf versieren ook nog....kortom, een dag om in een gouden lijstje te plaatsen!
    Gefeliciteerd....al is het een beetje laat.

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very interesting blog. A lot of blogs that I see these days don't really provide anything this Thank your experience is quite encouraging to me. I think this is the best option for me at the moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nice post, things explained in details. Thank You.

    BeantwoordenVerwijderen