DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 15 oktober 2012

Dadeltakken

Je komt ze vaak tegen op allerlei blogs, dadeltakken.  Zeker als ze helemaal zijn ingedroogd en de dadels een zwartgrijze kleur hebben gekregen, zijn ze op hun mooist.
 Ik wilde ook graag een dadeltak maar wist niet goed waar je ze eigenlijk kon kopen. Ik had er nog nooit ergens één gezien.
Voor m’n werk moet ik regelmatig bloemen halen voor klanten bij een erg mooie bloemenwinkel. Laatst was ik er en vroeg ik tussen neus en lippen door of ze ook weleens dadeltakken hebben.
‘Ik zal voor je kijken op de veiling’ was het antwoord van de bloemist. De volgende dag belde hij me op het werk. Het boeket wat ik had besteld was klaar én ..... hij had dadeltakken.

Meteen ben ik erheen geracet. Er lag een supergrote dadeltak op mij te wachten voor een supermooie prijs.  Afrekenen dus.

Één klein probleem, ik was met de fiets en hoe ga je zo’n tak vervoeren?  Best  zwaar om het in één hand te houden en met de andere hand te sturen tegen de wind in. Gelukkig wilde een collega me met tak en al thuisbrengen met de auto.

Het was zo’n grote, dat ik hem in drie stukken heb verdeeld.
Dus nu heb ik wel drie dadeltakken! Leuk hoor.
Één op een schaal op de salontafel, één aan de luiken en één op de tv-kast.
 
en een héél klein takje. Het viel van de grote af maar dat ga je toch niet weggooien?

Kanniewachten  tot ze donker gaan verkleuren.

 Fijne week,

17 opmerkingen:

  1. Heel mooi zo´n dadel tak.
    Ik geloof dat ik er ook wel 1 wil.
    Ga ook opzoek denk ik .


    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig....en ja ze zijn supergroot.....wij knippen ze ook kleiner hoor....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo it's me mag ik de naam van je webshop weten? kan ik lekker snuffelen;-)

      Verwijderen
  3. Prachtig die dadeltak.
    Ja die zijn zwaar he?
    Wat gezellig staat dat, echt zo frans die dadeltak over je oude luiken heen te hangen.
    Ja die bollen die ik vandaag liet zien kun je inderdaad heel goed gebruiken voor tussen de kerstballen.
    Fijne avond.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh wat prachtig...ik vind ze ook zo mooi maar ze zijn best aan de prijs...wat lief van de bloemist staat geweldig bij jou!!

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi ,je hebt er ook zo lang plezier van ,ik heb m alweer een paar jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je bloemist je er zo snel aan kon helpen zeg. Je hebt er een supermooi plaatje van gemaakt. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze ook zo mooi maar helaas heb ik ze hier nog niet gezien.
    Ziet er gezellig uit bij je!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja, dat wilde ik ook nog aan de bloemenman vragen....vergeten. Staat hier een vaste stal en hij heeft altijd leuke prijzen. Weet zeker dat hij dit voor me mee wil nemen....nou ja, pas zeker als ik het gevraagd heb. Donderdag is hij er weer.......vind ze prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, ik heb er ook een maar veeeeel kleiner. Vind ze altijd zo duur maar die megatak van jou viel mee?Super!
    Zo mooi alstie straks verkleurd is.
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn ook heel mooi en inderdaad vooral als ze donker gaan worden. Leuk om te zien hoe je ze gebruikt hebt. Mooi staan ze zo, vooral die op het luik vind ik heel erg mooi.

    Fijne dag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel decoratief, ik heb ze ook nog nooit in huis gehad, maar vind het altijd heel mooi als ik ze ergens zie!
    Heerlijk he, om dan weer een nieuw hoekje te stylen. Ik ben momenteel de hele winkel aan het veranderen, dat is best veel hoekjes stylen.....maar LEUK!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn inderdaad prachtig, vooral als ze donker kleuren!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel erg leuk aan je luiken. Ik had ze vorig jaar zelf ook gekocht, helaas vielen alle dadels er al heel snel af. Dat was waarschijnlijk een dadeltak van slechte kwaliteit. Dit jaar maar eens in de herkansing!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste mensen.

    De dadeltakken zijn ook op marktplaats te koop , niet al te duur.
    Type gewoon dadeltak in en u komt uit bij Bjorn die al vanaf 5,75 € een mooie tak levert.

    Vriendelijke groet.
    Louis

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Just desire to say your article is as astounding. The clarity in your post is simply cool and i could assume you are an expert on this subject.

    BeantwoordenVerwijderen