DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


dinsdag 11 februari 2014

Baby’s breath

Oftewel gipskruid. Maar ik vind 'baby's breath' zoals de Engelsen het noemen, zo'n prachtige benaming!


Gisteren zag ik het staan bij de bloemist en ik móest het  kopen.

Thuis gekomen ben ik meteen begonnen aan een kransje. Eigenlijk was het tijd om aan het eten te gaan beginnen maar als ik iets wil, dan kan ik moeilijk wachten. Halverwege het kransje kwam ik erachter dat ik toch gipskruid tekort kwam. Snel op de fiets om nog een bos te halen, net voor sluitingstijd. We aten dus iets later dan normaal vanwege mijn gipskruidkransje, erg hè. Gelukkig doen ze hier niet zo moeilijk.
 
 
Het kransje hangt met een stuk brocante lint aan de spiegel boven de gashaard, hoe lieflijk!

Je ziet in de spiegel de nog kale muur achter de bank. Daar moet behang komen. Manlief is de behanger van ons twee. Ik hoop dat hij er snel tijd voor heeft.

 
Het gipskruid dat over was, heb ik in een kan gezet. Deze kocht ik ooit op een rommelmarkt, het is een kan van P. Ragout Maastricht. Ik viel op de vorm en op het subtiele blauw, prachtig! Hij stond een tijdje verstopt in de kast maar door mijn verlangen naar het voorjaar en blauwe luchten, krijg ik steeds meer zin om kleur toe te voegen. Zachte tinten maar vooral blauw.
 

 

Naast de haard staat de tv-kast. Omdat ik stopcontacten, internetkabels en tv-snoeren niet erg charmant vind, heb ik er deze mand voor gezet. Voorheen stond er altijd een dienblad maar zo’n mand met gehaakt sprei van mijn oma is ook best leuk.


 
De lichte, romantische Franse brocantesfeer blijft toch haar aantrekkingskracht op mij houden. Het past bij me, ik wordt er vrolijk van.


Groeten!

Barry

19 opmerkingen:

  1. Ik kan ook zo genieten van deze sfeer. En als dan ook nog eens zo lekker het zonnetje erbij schijnt, hmmm...droom ik weg...
    Je kransje is enig! Haha, bij mij tikt de klok ook wel eens langzamer dan bij de rest van de familie. Nog even dit...tja, want áls we iets in ons hoofd hebben...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook helemaal gek op gipskruid, komend jaar komt deze plant ook mooi in mijn tuin.
    Mag ik vragen hoe je de krans gemaakt hebt?? want hij ziet er wel heel leuk uit. De kan van Regout is ook super! Ben het zelf nog steeds bij elkaar het zoeken, maar het blijft mooi!
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Je kransje is super!! Hoe heb je ´m gemaakt? Past echt leuk bij je spiegel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een kransje is zo mooi, geweldig die kleien bloemetjes van het gipskruid.
    Ik stop ook altijd de stopcontacten weg achter de manden...:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!!

    die oude sleutel is ook leuk :-) ik kan ze nooit weerstaan als ik er ergens 1 zie... heb er inmiddels 3 aan een stukje touw bij elkaar gebonden aan de oude kapstok hangen... vond ik wel een toepasselijke plek ;-)

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke sfeer. Het kransje is schattig en de Engelse naam voor gipskruid ook (die kende ik nog niet).
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een mooi kransje gemaakt. Gipskruid is zo mooi om mee te decoreren. Mooi sfeerplaatje.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kransje is prachtig geworden! En heeft een mooi plekje gekregen,
    De mand met gehaakte sprei is ook super sfeervol.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig! Je kransje is schattig maar het blauwe kannetje vind ik helemaal geweldig,wat een mooie kleur! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ken het.......als je zo druk bent.......dan moet het nog even af...;)
    Dan maar iets later eten...;)
    Prachtig kransje en je kan is ook super. Houd ook van pastels zeker nu we weer richting het voorjaar gaan......

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig, en je moet gewoon bij je style blijven.... Want dat hoort bij je, en dat ben jij....
    Leuk kransje, ik HAD ook gipskruid, maar mijn katten vinden het niet zo mooi denk ik, want de volgende morgen lag het door het hele huis heen hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ken het ja, ben je lekker bezig en dan kom je tekort, in zo'n kransje gaat altijd meer dan je denkt. Ik kan dat ook nooit uitstaan en dan moet het af he ;-) Alles moet dan wijken, dus ik begrijp je volkomen hihi.
    Maar dan heb je ook wat hè? Mooi geworden hoor, romantisch!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo herkenbaar, bij moet ook altijd alles gelijk en daar blijft dan alles voor liggen. Ik heb genoten van je foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi zo'n gipskruid kransje, romantisch en het doet me ook alvast weer aan de zomer denken.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig leuk kransje en wat past dat toch goed bij jouw huis en sfeer. Helemaal leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schattig! En idd klinkt het in het engels veel mooier!
    Ik heb hetzelfde als jij: als ik iets doe moet het ook nu meteen en nu ook afgemaakt, haha. ik zou ook later gaan eten hoor, wat is er nou belangrijker: eten of iets moois aan de spiegel! Ik weet het wel.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Das sieht wunderschön aus, liebe Barry, ich liebe Schleierkraut, es ist so herrlich frühlingshaft und zart! Vielen Dank auch, für deine lieben Zeilen und ein traumhaftes Wochenende,

    herzlichst Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schattig dat kransje. Gipskruid staat zo mooi bij brocante.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super super SUPER mooi!!! zo heerlijk genieten van jouw foto's! Het kransje is zo snoezig! die wil ik ook!! Jij hebt echt heel mooi gipskruid gevonden, het is vaak zo magertjes! Mooie spiegel, leuk zo doorkijk naar je mooie woonkamer. Heerlijk die mand met kant. GEniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen