DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


zaterdag 27 oktober 2012

Diademen


In het lentenummer (nr. 3) van Jeanne d’Arc stond een artikel over  oude Franse diademen en tiara’s,
 "Een hippe rage - om zelf te maken".
Ik vond ze zo leuk.
Heel af en toe zie je ze op een brocante maar meestal vind ik ze te duur. Dit artikel opende perspectieven. Op de eerste pagina’s prachtige foto’s van mooie antieke diademen. Daarna ideeën om ze zelf te maken.
Dat wilde ik natuurlijk gaan proberen.
Ik had nog wat zijden roosjes liggen. Ooit gekocht bij Ikea. Ze waren stoffig geworden en het spierwitte was er  wel af. Maar omdat ik moeilijk iets weg kan gooien lagen ze nog ergens tussen mijn andere troepjes.
Ik heb namelijk een hele verzameling ‘spullen waar ik misschien ooit nog iets aan heb’....


Deze roosjes heb ik in stukjes geknipt. Van dik ijzerdraad maakte ik een diadeem.  Eerst heb ik er een strookje fiberfill omheen gewikkeld, toen een strookje grof jute. Tegelijkertijd bond ik de roosjes erop vast. Daarna heb ik er nog een stuk roomwit kant omheen gedraaid. Aan beide uiteinden plakte ik een parel en bevestigde ik een organza lintje zodat ik het diadeem kon ophangen.
Best leuk geworden toch?

Ik maakte nog een tweede. Ongeveer op dezelfde manier maar nu met gedroogde roosjes, parels en lichtgroen organzalint. (dat lint kun je bij de Action voor een habbekrats kopen)

En morgen een LEUKE dag. Ik ga papieren rozen maken bij Jannie van Vliet.
Zo'n zin in!
 
Fijn weekend, goede zondag...
 
Barry

 

7 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan en het staat echt schitterend. Veel plezier vandaag bij je workshop. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie Diademen heb je gemaakt.
    En ook zo eenvoudig.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoo creatief zeg! Mooi gemaakt en heel stijlvol! Hopelijk was je workshop heel leuk!
    Laat je het resultaat zien?
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee zo'n mooie diadeem.
    Probeer ik ook alvast even uit.

    Vind je blog heel mooi en ga je alvast volgen.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. spullen waar ik misschien ooit nog iets aan heb.. haha die heb ik ook.. en die kan ik ook heel moeilijk weg doen, want als ik iets weg doe had ik het meteen daarna ergens voor nodige gehad;)
    fijn dat je weer wat bewaard hebt en er zoiets moois van hebt weten te maken, ook je fotos zijn erg mooi!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes...Ben benieuwd hoe de rozen zijn geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige diademen heb je gemaakt, Barry! Heel leuk die met de roosjes bij de schoenmallen!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen