DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 18 maart 2013

Nog drie dagen!


Nog maar drie dagen en dan is het echt LENTE!
 

Maar bij ons stond de haard tòch nog even aan.
 



’T is nog niet echt lekker, buiten.
Maar we gaan de goede kant op, dàt wel.
 

 
Vanmiddag heb ik om 14.00 uur afgesproken met dochter Charlotte bij de Bijenkorf in Rotterdam. Zij komt vanuit Leiden en ik vanaf huis. Hopelijk zien we elkaar daar op de afgesproken tijd, tenminste als de RandstadRail meewerkt, die hapert nogal eens.

Lekker even shoppen. Kijken of er leuke voorjaarskleding te scoren valt.

Ik houd ervan om in Rotterdam te winkelen (op z'n tijd). Het is een winkelstad bij uitstek met véél kledingzaken en schoenenwinkels.  In de 'Koopgoot' (Beurstraverse),  op de Lijnbaan, de Korte Lijnbaan en de Coolsingel, heb je de grote warenhuizen, bekende modehuizen, electronicaspeciaalzaken en sportzaken. Bekende winkelketens vind je hier in overvloed. Wij slaan de Mango, H&M en Zara nooit over.
De Bijenkorf is sowieso altijd goed. Daar kun je uren ronddwalen èn als het nodig is kun je daar goed naar het toilet, ook handig. Het is er ruim, schoon en fris.
 
Echter, vandaag gaan we maar kort. Als we echt een dag gaan winkelen struinen we het hele centrum af. Dan 'doen' we ook de kleinere boetieks, er zijn zat leuke boetieks met hippe vintagekleding maar ook sieradenwinkeltjes, make-upzaakjes. Rotterdam gelooft in originaliteit, creativiteit, gekte en passie. De leuke winkelstraten liggen verspreid over het centrum, bijvoorbeeld aan de Karel Doormanlaan, de Pannekoekstraat, de Meent, de Van Oldenbarneveldtstraat en de Witte de Withstraat, ook wel het modekwartier van Rotterdam genoemd. Alles is gemakkelijk 'aan te lopen'. 
 
Maar zoals gezegd, we gaan vandaag maar kort.
Als we in die tijd nu maar iets leuks tegenkomen...
Anders moeten we morgen weer...
Dat zou vervelend zijn ;-)

 
Groeten en fijne week,
Barry

 

 

 

 

 

12 opmerkingen:

  1. Een gezellige middag met je dochter en veel (kort) shopplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier bij het shoppen
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellige foto´s.
    Ik hoop dat je wat vind vandaag.
    Ja want anders miet je morgen weer ;-)

    fijne dag

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh lekker shoppen.....
    Ik moet ook hoog nodig mijn kast aanvullen. Loop iedere week in hetzelfde, bah...
    Maar door de eczeem die ik een jaar lang had heb ik zoveel kleding vernield.
    Maar het is zo kleurrijk overal, en daar houd ik niet van.
    Ben benieuwd wat jij er allemaal van vind.

    Fijne dag
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier met shoppen. Moet zelf ook nodig nieuwe kleren. Ze kunnen me gewoon uittekenen met wat ik aan heb. Maar ja de meiden gaan altijd voor. Dus pak ik maar weer het oude vertrouwde.
    Maar wat ben je optimistisch wat de lente betreft. Hier lag vanmorgen nog sneeuw en we zijn er helaas nog lang niet van af.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat het een geslaagde middag was.....leuk hoor samen shoppen !!...fijne week....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier wat het eind vorige week ook zo vreselijk koud. Wij hebben een kringloopwinkel zonder verwarming en vrijdag was het er toch wel zo koud. Maar vanmiddag scheen hier heerlijk de zon en hebben we in ons truitje de achterstraat opgeruimd van zusje (is een huisje aan het verbouwen). Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja...heerlijk de Lente, ik verlang er ook zo naar.
    Wat een sfeervol hoekje Barry en zo gezellig met de warmte van de open haard.
    Ik hoop dat je een gezellige middag met je dochter heb gehad.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig heb je binnen lekker Lente....want buiten wordt het deze week toch nog koud.
    Heerlijke sfeerhoekjes.
    Was je middag met je dochter geslaagd???

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sla je de Primark niet over? mijn meiden zijn dol op die winkel.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik schoot even in de lach bij je titel van je blogpost; nog drie dagen en dan is het lente.
    Ik ben vandaag opgestaan in weer eens een witte wereld en gisterren ontnam bijna de kou mijn adem maar goed inderdaad zegt de agenda dat het over 2 dagen lente is:)
    En hoe was gisteren je dagje winkelen met je grote dochter?
    Heb je nog wat leuks op de kop kunnen tikken?
    Fijne dag Barry, ik hoop dat je snel je krans krijgt:)
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een mooi huis en wat een mooie foto's. Wij hebben kaarsen in de haard, die mogen het hele jaar aan :-)
    Ik woon bij Rotterdam, al mijn hele leven. De volgende keer als je er komt, moet je naar Koekela op de Nieuwe Binnenweg (ken je het al?) de allerlekkerste ambachtelijke biologische koekjes van Rotterdam eo. Als je voor de eerste keer komt, kies dan de proeverij.
    groetjes,
    KJ

    BeantwoordenVerwijderen