DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


woensdag 18 december 2013

Déjà-Vu… de ‘gevolgen’


Mooi hè? Brocanterie Déjà-Vu.
Wat ik al zei, ik kwam er vol inspiratie terug.
En natuurlijk heb ik er ook wat gekocht. 

Een grote ronde plank mocht mee. Op de foto van het keukentje bij Déjà-Vu in mijn vorige post zie je hem nog staan. 
 
 
Ik heb hem bij  mijn andere planken gezet,
het begint al aardig op een verzameling te lijken.


 

Dit bestekzakje is niet oud,  geen brocante, maar ik vond het toch wel erg leuk.
 
 
De tulband van brooddeeg heb ik al jaren. Ik zag ze bij Déjà-Vu liggen, toen ik thuis kwam, heb ik de mijne meteen opgezocht. Met wat nepsneeuw kan hij weer even mee, net suiker.



 
 
En ik kocht zo’n boompje in muziekpapier gewikkeld.
 
 
Dit kun je thuis natuurlijk gemakkelijk zelf doen maar ik besloot er gewoon één te kopen, zo duur is zo'n boompje ook weer niet.
 
 
 
Een ander idee heb ik echter wèl zelf thuis gedaan. Ik zag leuke verweerde potten met kerstrozen of hyacinten maar bedacht dat ik in de schuur meer dan genoeg oude potten had staan.

 
Beetje mos, beetje sneeuw
et voilà…
 


 
Ook kocht ik nog een stuk blauw en een stuk roomwit lint. Echt van dat 'brocante-lint' met zo’n mooie matte glans. Ik heb er nog niets mee gedaan, het ligt onder een stolpje te wachten en mooi te zijn.
 
Deze week nog één dagje werken en dan hoef ik pas volgend jaar weer...
 
Groeten!
Barry
 

 

20 opmerkingen:

  1. Leuke aankopen heb je gedaan en ze schitterend op de foto gezet,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi. Wat leuk om zo inspiratie op te doen. En het resultaat is de moeite waard. Je verzameling planken ook trouwens.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk altijd zo'n oude snijplanken verzameling. Die tulband van brooddeeg is ook erg decoratief!!
    Wat heerlijk... bijna vakantie!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb weer een hoop ideetjes bij je opgedaan.
    Dank je....
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He, wat een leuke ideetjes weer, thanx en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, zoals je de inspiratie die je opgedaan hebt, meteen thuis gaat uitvoeren. ik ben jaloers op je verzameling broodplanken.
    Fijne Vakantie.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijft altijd leuk, die planken bij elkaar verzamelen. Geeft een stoer effect. Het ziet er weer gezellig uit!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige spulletjes gekocht en superideetjes opgedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke dingen gekocht/gemaakt, Barry! Ik hoef nog maar één weekje te werken en dan heb ik ook vakantie, heerlijk! Jij alvast een fijne vakantie toegewenst en geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke spulletjes heb je gekocht! En je bent goed geinspireerd, net als wij nu. Mooi, die verweerde potjes. Ik heb ze ook gewoon in het tuinhok staan, lekker nooit schoongemaakt!
    Die broodplanken zijn ook erg decoratief, net als je tulband. Staat heel gezellig in je keuken!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie snijplanken zeg. Zo'n tulband heb ik ook eens gemaakt, leuk. Gezellige sfeer in je huis.

    Fijne feestdagen, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig je planken,het geeft een heel mooie sfeer, weer.
    Je tulband is heel mooi en decoratief.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je planken vind ik prachtig! Evenals je tulband!
    En ook je opgemaakte potjes vind ik heel leuk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n plankenverzameling heb ik ook ;-) Mooi en praktisch.. wij gebruiken ze veel, voor hapjes of stokbrood met lekkers..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik weet eigenlijk niet of dat op grenen kan... ik zou het eens vragen op de facebookpagina van Painting the Past of een email sturen naar ze...

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie aankopen heb je gedaan! Je plankenverzameling vind ik geweldig.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke aanwinsten!
    Fijne feestdagen en geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige decotips, echt supergezellig!
    Heel leuk om hier eens rond te kijken, ik kom zeker nog een keertje langs...
    Ik ben ook onlangs naar een brocanterie geweest, ook met de naam Déjà Vu, die is gelegen in Heusden-Zolder in België. Daar kan je echt zoveel ideetjes opdien hè.
    Fijne vrijdag,
    groetjes Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een heerlijke winkel hè het was weer genieten in het Kersthuis !
    maar jouw aankoop is prachtig !! fijne liefdevolle dagen , lieve gr,Marja

    BeantwoordenVerwijderen