DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


dinsdag 14 januari 2014

Verder met…

Het gaat goed met ons en met onze huiskamer. Het was geen opwelling van mijn man om zo in één keer een stuk behang van de muur te trekken.
Hij kent mij gewoon goed èn mijn uitstelgedrag.

Natuurlijk is het niet zo dat hij met zo’n actie begint en het vervolgens aan mij over laat. Hij heeft het behang er af en zaterdag heeft hij het plafond gewit. Helaas heeft het niet overal goed gedekt. We hebben nu een soort van balkenplafond, maar dan anders. Een tweede laag is helaas nodig. Dat gaat komende zaterdag gebeuren. Een kleine tegenslag maar och, dan duurt het iets langer, ook goed.

Gisteren heb ik het allerlaatste stukje keukenmuur gedaan. We hebben een toogje tussen de huiskamer en de keuken en de binnenkant, dus de keukenkant, moest nog in de kleur flax. Dat zijn twee smalle kleine stukjes en een kort stukje boven de toog tot het plafond.  Je zou denken dat je daar zo mee klaar bent.
 
 
 
 
 
Niet dus, juist hier moest ik zoveel afplakken en het is zo’n getob om precies om het toogje heen te gaan. De muur aan de andere kant gaat namelijk een andere kleur worden.  
 
Er hangt ook een andere lamp in de keuken. Eerst had ik er een kleine Franse kroonluchter met drie lichtpunten. Deze was een keer gevallen, gelukkig kon ik nog wel wat lijmen maar één van de drie lampjes deed het niet meer. Ook wordt zo'n lampje best snel vettig en stoffig in de keuken en zo'n luchtertje is lastig schoon te maken. Deze lamp heb ik al jaren, ooit cadeau gekregen bij een abonnement op VT-wonen. Hij hing  een tijd in de hal, vervolgens op de overloop boven en  nu in de keuken.
Ik vind het leuk staan! Past helemaal.
 
 
Als bolletje erin heb ik een ouderwetse kooldraadlamp besteld op internet. Dat geeft heel sfeervol ouderwets licht.
 
 
Lastig om op de foto te zetten. Je kunt het zo eigenlijk niet goed zien.
 
Dit waren dus nog wat foto’s van de keuken maar ik hoop binnenkort iets van onze ‘nieuwe’ woonkamer te kunnen laten zien. Daar was het zaterdag een chaos. Komende zaterdag mag ik me daar weer op verheugen.
 
 
Fijn hoor, zo’n man die gewoon daad bij woord voegt en niet eerst een tijd loopt te ‘trutten’.
Iets waar ìk héél goed in ben.

Ik wil jullie een fijne week toewensen,


Barry

17 opmerkingen:

  1. Oh wat heb je mooie keuken!! Ben heel benieuwd hoe je woonkamer gaat worden. Wij zijn aan het denken over vervanging van onze keuken....zie zo tegen de rommel op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is erg mooi geworden. Ja, je kunt je er flink op verkijken om 'even' dat wandje te doen. Het begint idd al met het afplakken (ook al zo'n 'leuk' werk)! Maar als het dan klaar is kun je er ook van genieten!
    Je lamp past er perfect bij, heel mooi!
    Hihi, je kamer ziet er nu uit als een gezellige winkel. Zie leuke spulletjes staan....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met de klus.
    Die lamp in de keuken, daar hoort ook echt zo'n kooldraadlampje in, tegenwoordig is er inderdaad moeilijker aan te komen.
    Ik heb er ruim 11 jaar geleden eenje gekocht en die doet het nog steeds, niet te geloven he, nog nooit vervangen, nu even afkloppen ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bezig samen! Jullie vullen elkaar dus goed aan ;-)
    Die lamp is en blijft leuk, ik heb er ook jaren één gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De keuken ziet er heel sfeervol uit. Ik ben benieuwd naar de woonkamer. Toch was het een bijzondere actie, met dat behang. :-)
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's! Heerlijk huis met keuken heb je! Veel succes met het klussen!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie zijn flink bezig zeg! De keuken is geweldig mooi geworden, Barry! Veel succes nog verder!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je hard gewerkt zeg, het is zo mooi geworden en de lamp staat heel gezellig zo in je keuken, goed idee ook je draadlamp erin!!
    Heel veel succes verder met alle klussen en je woonkamer.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een mooie keuken!! en een super kleur!! De blauwe kleur komt ook zo mooi naar voren.
    Alvast heel veel succes zaterdag. Ben nieuwschierig naar het resultaat.
    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, dan is het maar fijn dat hij dat gedaan heeft, want nu heb je in een week een nieuwe kamer! Wat zul je dan heerlijk genieten.
    Je keuken is prachtig geworden!
    En de lamp blijft mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GEzellig bij jou in de keuken, leuk ook dat accentje blauw. Fijn hoor dat je man zo daad bij het woord voegt, gewoon doen. Ik heb dezelfde lamp, hangt bij ons op de overloop ;-). Succes met de afwerking. Groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MOOI MOOI EN SUPER GEZELLIG EN MOOI KEUKEN.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie keuken. Daar kan je heerlijk in koken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er goed uit in de keuken.leuk het blauw er bij en het moet eerst altijd even een rommeltje zijn voor je weer kunt genieten,succes,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke gezellige keuken heb je.
    Leuk met een schouw.
    hoe ik wel van.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet je keuken er mooi uit! Ja, dat verven......soms valt het mee en soms valt het tegen. Maar je hebt eer van je werk. Ben benieuwd hoe je kamer er uit ziet. Geniet er van met inrichten want dat is tenslotte het leukste hè: een beloning!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb jij een gezellige keuken vol met mooie items! Succes met de woonkamer, maar dat gaat ook vast helemaal goedkomen.

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen