DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 19 november 2012

onze keuken


Vandaag een kijkje in onze keuken. Gewoon wat detailplaatjes. Een overzicht foto lukt (nog) niet omdat ik dan moet fotograferen tegen het licht in. Maar ik blijf proberen....

Bijkomend voordeel van een blog is dat je je huis en keuken moet gaan opruimen en soppen voordat je foto's kan gaan maken ;-)

De keuken is gekocht bij  Keukenstudio Kruize (http://www.kruizekeukens.nl/) in Berkel en Rodenrijs. Dat is zo’n fijne zaak. Je krijgt alle aandacht die nodig is en zij doen er alles aan om de keuken helemaal naar de zin van de klant te maken.
We hebben daar geen keuken uitgezocht uit de showroom (die is ook niet zo groot) Maar aan de hand van woonbladen, knipsels en veel praten is de keuken tot stand gekomen. Ze kwamen ook thuis kijken om te zien van welke stijl je houdt en hoe de ruimte waar de keuken moet komen eruit ziet. Wat een service! Super gewoon.

Het is een keuken van Franse makelij. De deurtjes zijn geverfd eiken. Toentertijd twijfelde ik erg of ik voor een witte keuken zou gaan. Ook ‘oud blauw’ kwam in aanmerking. Maar we kregen gewoon vier deurtjes in verschillende kleuren mee naar huis. Zo konden we er een heel weekend rustig over nadenken. Het is de kleur 'Muscade' geworden,  het is niet beige en het is niet grijs, een beetje licht taupe.

Daarbij hebben we gekozen voor een antracietkleurig granieten blad. De zwarte houten knopjes op de deurtjes en lades heb ik er zelf bijgezocht. Die komen bij een andere zaak vandaan. Dit vond Kruize helemaal geen probleem. De tegels hebben we er op het laatst bijgezocht, ze lijken op oudhollandsche witjes maar zijn nieuw.

Met het fornuis zijn we ook erg blij. Een mooie brede Boretti met grillplaat. De oven is ook lekker ruim.
 
Heerlijk zo'n mooie en vooral comfortabele keuken. Ik houd van koken, vooral mediterraans, en ik ben gek op ovenschotels.
 
Dat plezier in koken komt natuurlijk ook doordat mijn gezin er zo van geniet. Man en kinders lusten feitelijk alles. Ook de nieuwkomers in ons gezin, vriend en vriendin, zijn lekkere eters.


Ik wens jullie een fijne week toe.

Donderdag ga ik met een vriendin naar Ochten naar de open dagen van Seizoen & Stijl (http://seizoenenstijl.blogspot.nl/)
 
Ik kijk ernaar uit. Natuurlijk neem ik mijn fototoestel mee.

Misschien ontmoet ik daar wel medeblogster, lijkt me leuk.....

 
Groeten,

Barry

11 opmerkingen:

  1. Prachtige keuken, Barry! Ik ben jaloers op je Boretti....geweldig! Toevallig hebben we dezelfde tegeltjes en schouw in de keuken....alleen onze keuken is rood!
    Fijne dag verder en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie keuken heb je.
    En leuke foto´s van de keuken en je spulletjes.
    Heel gezellig.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je keuken zeg !!!..en ja wij willen ook gaan donderdag dus wie weet......mij herken je zo hoor....It's Me.....hihihihi....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Barry ,super keuken! en mooi opgeruimd zo te zien :-) waar een blog al niet goed voor is he? Grtjs Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige keuken. De onze is pas geverfd. Hij is al 20 jaar, dus eens een ander kleurtje kon geen kwaad. Wij willen ook wel naar de huizentocht, maar het is hier veel te ver vandaan, jammergenoeg. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige keuken. Een heerlijke zaak ook als ik zo lees. Fijn als ze zo met je meedenken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Barry, your kitchen is so beautiful!!! The stove, fantastic!!! Wonderful pictures!!!

    Lieve groet, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je keuken is zo leuk zeg, heel sfeervol en een heerlijke plek om te koken.
    Wat leuk dat je donderdag naar Ochten gaat, geboortedorp van mijn moeder, ik werk zo'n 7 km er vandaan, wie weet kom ik in mijn lunchpauze wel een kijkje nemen:)
    Heel veel succes en geniet ervan, de winkel is de moeite waard, ik kom er wel vaker.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige plaatjes zeg! Lijkt me een heerlijke plek, die keuken van jou!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een heerlijke en gezellige keuken, hier voel je je meteen welkom:)
    veel plezier in Ochten!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een sfeervolle keuken! En... hoe was het vandaag in Ochten?

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen