DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


donderdag 17 maart 2016

Nog meer lente



Bijna is het zover! Volgende week begint de lente officieel.
Daarom nog maar wat lentefoto’s

De eierkrans die ik vorig jaar maakte, had ik op zolder opgeborgen. Ik had hem ergens voorzichtig tussen de spullen gezet, achter de schuiven, in de hoop dat ik er niet per ongeluk iets zwaars tegenaan of bovenop zou zetten. Maar hij heeft het overleeft en is nog steeds mooi.

 
Op de tv-kast ook wat eieren. De kronkeltakken hebben blaadjes gekregen, zie je dat!
 

 
De eettafel heb ik een kwart slag gedraaid, staat best gezellig.
Totdat ik het zat ben en dan draai ik hem weer terug. 


 
 
Volgens mij zet ik niet vaak foto's van deze kast op mijn blog. Deze grenen kast hebben we al vanaf dat wij hier kwamen wonen. Het was één van onze eerste grote aankopen.
 
 
Grenen was hot in de jaren '80. In de loop der tijd heb ik er weleens aan gedacht om hem te verven maar daar is nooit van gekomen. Manlief is het daar ook helemaal niet mee eens. En eigenlijk vind ik dat pure hout gewoon mooi. Het is een antieke kast van geloogd grenen met heel veel nerf.  Hij hoort gewoon bij ons.
 

 
Bovenop ligt het valies van een tante van mijn vader, komt dus echt uit de familie en is misschien al bijna 100 jaar oud! Het hoedje is van mezelf, ooit eens gekocht op de Home & Garden Fair bij Beeckesteijn in Velzen. De lichtgrijze hoedendoos kocht ik vorig jaar bij Déjà-Vu in Oosterhout en de zwarte kocht ik op een rommelmarkt voor weinig. Ook een echt oudje, hij is van een Rotterdamse hoedenwinkel die niet meer bestaat.
 
 
Ik begon met deze blog en wist niet wat ik zou bloggen. Uiteindelijk is het toch best een lange post geworden.
 
Fijn weekend en alvast een goede 'stille week' toegewenst met een mooi Paasfeest als slot.
 
Groeten
Barry 

15 opmerkingen:

  1. Mooi zo'n blogje van "waar zal ik het eens over hebben"....Uiteindelijk een mooie binnenkijker van je sfeervolle huis. Ja, grenen was het helemaal in de '80 jaren. Het meeste is bij ons wel vervangen of geverfd. Alleen een paar stukken zal nooit de verfkwast zien, zoals ons oude bureau en de dekenkist, die mijn vader nog ombouwde in een klepversie (voor de videorecorder! wie kent die nog??). Die blijven dat mooie blonde hout laten zien. Brengt ook wat warmte, vind ik. Net als jouw kast. Het hoort gewoon zo.
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige binnenkijker!
    Al verkoop ik krijtverf en geef ik workshops meubels verven/pimpen met krijtverf vind ik het soms jammer als ik zie wat tegenwoordig allemaal geverfd word.
    Sommige meubels zijn origineel het mooiste en passen in elk interieur.
    Laat je mooie kast alstublieft in zijn huidige perfecte staat!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een gezellige woonkamer....en wat een mooie fauteuil bij je bank!! Ik hou van dit model!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig echt . Nooit verven hoor.
    Ziet er allemaal heel gezellig uit. Was even leuk binnen kijken bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt de lente heerlijk in je huis gebracht. Ik vind je kast ook prachtig staan bij jullie. Maar ik snap wel dat je hem afentoe zou willen verven. Gezegend Pasen alvast. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De eierkrans is schattig, fijn dat hij het heelhuids heeft overleefd!
    De kast is idd mooi zoals hij is.
    Ik heb mijn TV kast wel geverfd maar die was donker kersen gebeitst, dus helemaal niet meer mijn smaak.
    fijne week!

    Groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Barry,
    Wat een mooie krans is het. Gelukkig dat deze heel is gebleven in de bergruimte. Het zou toch jammer zijn anders.
    Je eettafel staat heel mooi zo. Hij stond zeker tegen de muur? En ja, je kunt hem altijd weer terugzetten.
    Je kast vind ik super mooi, die zou ik ook niet verven. Het warme hout is prachtig. Staat heel mooi bij alle zachte grijstinten in je huis.
    En wat een leuke spullen heb je er op staan.
    Nog een paar daagjes maar en dan begint de lente. Ik heb er echt heel veel zin in.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie krans Barry. Gezellig is het bij jou in huis. De kast zou ik denk ik ook zo laten. Dat oude hout past heel goed bij jouw sfeer. Zelf heb ik laatst wel een grenen kast geschilderd in heel donker grijs. Daar was ik uiteindelijk wel heel blij mee. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie krans Barry. Gezellig is het bij jou in huis. De kast zou ik denk ik ook zo laten. Dat oude hout past heel goed bij jouw sfeer. Zelf heb ik laatst wel een grenen kast geschilderd in heel donker grijs. Daar was ik uiteindelijk wel heel blij mee. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kast. Ja sommige dingen moet je idd onbekwast laten. Manlief hiero is er ook geen fan van. Heb ook n kast antie geloogd grenen maar die is wat aan de oranje kleur. Binnenkort eens kijken of ik daar iets aan kan doen. Fijn weekend en geniet van je mooie stulp
    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kast. Ja sommige dingen moet je idd onbekwast laten. Manlief hiero is er ook geen fan van. Heb ook n kast antie geloogd grenen maar die is wat aan de oranje kleur. Binnenkort eens kijken of ik daar iets aan kan doen. Fijn weekend en geniet van je mooie stulp
    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie krans. Ik ben er gek op. En je mooie kast past heel goed in het geheel plaatje. Soms moet je Laten wat het is. Zelf ga ik wel een grenen kast verven in het bos omdat hij niet meer zo Padt in het geheel.
    Ik wens je een fijne zondag. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt een prachtige sfeervolle woonkamer en je paasdecoraties zijn super mooi....Ook je grenen kast een heel mooi model en of je wilt verven of niet...dat mag iedereen zelf weten....het is jouw interieur...ik vond het in ieder geval een prachtige binnenkijker...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is die krans mooi geworden! En je hebt een sfeervolle kamer, ik geloof dat ik die zo nog nooit gezien heb.
    Zo'n soort kast hadden wij ook en een paar jaar geleden heb ik die wel geverfd omdat ik 'm zat was maar het model wel mooi vond.....het bovenstuk was los en die hangt ongeverfd in de bijkeuken.

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die krans is super zeg! grtjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen