DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


vrijdag 27 juli 2012

Vakantieweer

Was is het toch heerlijk weer. We hebben er zo lang op gewacht. Ik geniet er dubbel en dwars van. Temeer omdat ik twee weken ‘verplicht’ vrij ben (bouwvak) en gewoon thuis ben. Zoon en dochter zijn op vakantie, man is aan het werk. Ik vier deze vakantie solo in m’n eigen achtertuintje en pas op de hond van m’n zus.  
Heb geen medelijden hoor, ik ga nog wel weg alleen niet nu..
Nu rommel ik wat,  ik zit in de tuin, kop koffie, kop thee, hond uitlaten, tochtje fietsen met m’n moeder. Praatje maken hier of daar en  lekker koken voor mijn lief. Ook een hobby van me, koken.
En het is zo heerlijk om met dit weer buiten te eten.
Ik heb een fantastisch kookboekje. Chez L'Hirondelle

Het heet  Chez l’Hirondelle recepten en verhalen van een table d’hôte'  van Heleen Oosterveld (klik). Het boekje is bijna stukgelezen, uhh  ik bedoel stukgekookt. Het één na het  ander recept probeer ik uit.
Dan waan je je ’s avonds in je eigen tuintje bíjna in het zonnige Frankrijk.

Ik hoop dat het nog even zo zal blijven…..

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk om nu thuis te zijn, dat is toch echt genieten in eigen tuin..en dan zoveel leuke dingen te doen.
    Dat kookboekje belooft wat...eet smakelijk!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een heerlijke week vol met genieten van het mooie weer, het buiten kunnen zijn, heerlijk, al is het nu hier aan het regenen het maakt niet uit want dit kunnen ze ons niet meer afnemen.

    En ik kan me zo goed voorstellen dat het eten bij jou elke avond een verrassing is met zo'n kookboekje. Heerlijk!

    Ik wens je nog veel genietmomenten

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geniet weer he???...van mij mag het ook de hele maand augustus zo blijven...yes !!...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Barry..
    Wat leuk dat je me gaat volgen..bij mij staat het nu ff op een laag pitje ivm de vakantie..
    Ik vind dat je een gezellig blog hebt en natuurlijk ben ik er benieuwd naar jou creaties..
    Ik wens je een heerlijke vakantie toe en geniet van alles..
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te horen heb je het prima naar je zin!!
    Genieten he...lekker weer...lekker eten!!
    Gewoon doen waar je zin in hebt!

    Lieve groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen