DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


vrijdag 17 augustus 2012

Zomer!

De zomer is toch nog gekomen. En hoe! Ik geniet er dubbel en dwars van.

Zon, warmte,  deuren en ramen wijd open, buiten eten, alles op de fiets doen. Dit voelt voor mij als zomer.

De hortensia in onze tuin waarover ik eerder vertelde was toch te groot geworden naar ons zin. Ook te zwaar, de takken hingen over het pad waar we iedere dag met de fiets langs moeten. Toch maar snoeien dus. Ik vond het jammer maar moet toegeven dat het eigenlijk is opgeknapt.
Soms geldt ‘Less is More’

De afgeknipte takken hebben ik natuurlijk niet direct in de kliko gegooid. Er hangt een hele bos te drogen in de schuur. Jammer genoeg gaat dat niet goed, het droogt te snel met dit droge warme weer. De bloemen verschrompelen helemaal.

Maar ik heb er ook een leuk hoekje mee gemaakt in de tuin. Ik had nog wat oude veilingkisten van mijn moeder gekregen en die kunnen heel goed dienst doen als extra sidetable.



En wat hortensia op de keukenplank. Zo ontstond er in de keuken ook een zomers sfeertje.



De courgettes in de moestuin groeien als kool. Ze zijn wel veel lekkerder dan kool, ik houd niet van kool.

We aten heerlijke gegrilde courgettes met een tonijn-eiersalade. Met vers gebakken brood en een koude rosé. Buiten natuurlijk


Het recept komt ook weer uit het kookboekje van l’Hirondelle wat ik eerder noemde.

Dit is toch genieten?

Fijn weekend allemaal





8 opmerkingen:

  1. I LOVE YOUR KITCHEN!!! So much beautiful things!!! Wonderful!!!

    Groetjes, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is zeker genieten, dat ziet er lekker en mooi uit! En die hoekjes in de tuin en in je keuken zijn super. Mooi he die roze kleur, ik heb ze ook. Ze worden hier ook te groot en verdorren momenteel door de warmte, helaas. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er gezellig uit allemaal, lekker zomers.

    Fijn weekend,

    Janny (rozen van papier)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is op en top zomer...heerlijk eten, mjammie en die vrolijke hortensia's die geven een prachtige sfeer.

    Fijn weekend!!!
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijk geheel met al die mooie hortensia's! Heerlijk weer voor een lichte maaltijd; wij genoten van een maaltijdsalade, stokbrood en een koude rosé...

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi en een vrolijk geheel zo met al die mooie bollen van die hortensia´s.
    Ja zoals je zelf al zei jammer om ze zo weg te gooien.
    Prachtig dat keukentafereeltje.
    Bedankt voor je medeleven, lief van je.
    Ja die afstand is juist nu slopend maar het heeft allemaal even zijn tijd nodig.
    Ik bel haar nu even elke dag en dat maakt weer veel goed.
    Lief gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke kleurtjes.. we delen de liefde voor dezelfde kleuren.. ik geniet..

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen