DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 13 augustus 2012

Zo'n leuke winkel!


Ik wil jullie vertellen over een winkeltje waar ik HELEMAAL weg van ben. Het is geen grote zaak en het heeft ook geen enorme collectie maar zó LEUK!

Ik heb het over  Heart & Home aan de Dorpsstraat 49 in Nieuwerkerk aan den IJssel. Toevallig kwam ik achter dit adresje omdat ik krijtverf van Annie Sloan  zocht en dat kun je daar kopen. Ook fijn dat ze dealer van Jeanne d'Arc Living zijn zodat ik het magazine niet meer hoef te bestellen maar gewoon kan gaan ophalen.

Heart & Home is kleurrijk, verassend, vrolijk, origineel en toch heel bij de tijd èn, als je daar iets koopt, zul je bij niemand hetzelfde aantreffen. Je koopt echt iets unieks.

Ben je er eenmaal geweest bent, dan wil je steeds terugkomen omdat je bij  ieder bezoek iets nieuws, iets leuks en unieks zult aantreffen. Oude meubels zoals kasten, tafels, stoelen krijgen van de eigenaresse  met Annie Sloan krijtverf een nieuw leven.  Ook worden stoeltjes vakkundig bekleed met bijvoorbeeld oud linnen, oude graanzakken of postzakken en ze maakt de leukste lampenkappen.

Als je zelf aan de slag wilt, kun je daar ideeën opdoen, de krijtverf kopen en krijg je tips hoe je het aan kunt pakken.

Ik houd erg van de landelijke stijl, ben weg van Scandinavische interieurs en van Jeanne d’Arc Living. Ik houd best van licht, wit en naturel maar voeg graag wat kleur toe. Een beetje met De Franse slag, vrouwelijk en soms een beetje frivool. Daarom is een bezoek aan Heart & Home voor mij een feestje.

Nou ja…. Kijk zelf maar. Ik heb er wat foto’s gemaakt.







Leuk toch?

11 opmerkingen:

  1. Leuk! Wilde in de webwinkel kijken maar die is nog niet online en het gastenboek heeft een verouderde link... Jammer, want het ziet er echt heel leuk uit.

    Echt een winkel waar je niet aan voorbij kunt lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wonderful things! I love this shop!!!!

    Greetings, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Altijd leuk kleine winkels leuk ook dat je ze noemt!
    Mijn winkel is ook klein maar daardoor snel een doorstroming van spullen! dat maakt een winkel bijzonder!

    Fijne dag,

    Lieve bloggroet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk ik woon nou niet echt vlakbij maar het is te doen.
    Ga er zeker een keer kijken ik woon namelijk in schoonhoven. Volgens mij woon jij ook vlakbij.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De indruk die je geeft is erg mooi, leuk die kleine winkels waar je wel iedere dag zou willen snuffelen...

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke winkel. Maar helaas niet in de buurt voor mij.
    Groetjes, nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad een heel mooi winkeltje als ik al die prachtige spulletjes op de foto zo zie! Druk aan het bijlezen na een paar weken vakantie en ik heb genoten van je vide grenier aankopen en je landelijke knoflook-kransje.

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit lijkt me echt een heerlijk winkeltje, daar zou ik best eens rond willen wandelen.

    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful photos and beautiful cabinet.
    Have a nice day
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. volgens googlemaps doe ik er 18 minuten over met de fiets. In Nieuwerkerk a/d Ijssel ben ik nog niet geweest maar staat inmiddels wel op mn lijstje om langs te gaan. Maar dan met minder wind dan vandaag :))
    Maar nu ik de foto's van de winkel heb gezien weet ik heel zeker dat t zeer binnenkort is dat ik daar over de drempel stap:))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er leuk uit zeg deze winkel. heb hem direct op mijn brocant tour lijstje gezet. Fijn weekeind. groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen