DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


woensdag 26 juni 2013

La Dolce Vita


Toen ik vandaag thuis kwam uit mijn werk stond er een doos op tafel.
Ik vroeg me af wat dat kon zijn, ik had niets besteld.

Maar gaandeweg het openmaken besefte ik dat het de Give Away van Inge van de blog ‘My Choice’  moest zijn. Wat een verassing!

Dit kookboek overtreft echt mijn verwachtingen.
Wat een weergaloos mooi boek is dit! Er staan niet alleen de meest fantastische authentieke  recepten van Italiaanse mama’s in, maar ook beschrijvingen van het zoete Italiaanse leven en werkelijk prachtige sfeervolle foto’s.

Kijk maar:



Dat wordt smullen... !
 
 
Aangezien ik erg van koken houd èn van boeken met sfeerfoto’s zullen jullie kunnen begrijpen dat ik erg blij ben met het winnen van deze Give Away.

Inge, heel, heel hartelijk bedankt!
 

Door het late voorjaar loopt alles in onze moestuin ook wat achter. Allerlei gewassen zijn ook nu nog aan de kleine kant, jammer.

Ongeveer drie weken terug konden we onze eerste rabarber oogsten.
Ik heb toen meteen een rabarbertaart gebakken en een lekker dessert met rabarber gemaakt.
 
 
Ook hebben we een deel van de rabarber gebruikt voor de rabarbercello, een recept uit een oudere Delicious.

Limoncello, de verfrissende citroenlikeur kennen we allemaal als ijskoud digestief na een mediterrane maaltijd. Maar deze knalroze rabarbercello doet daar niet voor onder: je-weet-niet-wat-je-proeft!
 
Van de rest heb ik rabarberjam gemaakt. Ook zo lekker. Naast rabarber en geleisuiker, gaat er ook het rasp en sap van een sinaasappel in.
 

En nog wat; gisteren heb ik Lia van de blog House of Seasons in Rotterdam-Kralingen ontmoet
in haar gelijknamige winkel.
De prachtige winkel kende ik, al maar ik had Lia zelf nog nooit ontmoet.
Het was erg gezellig.
Lia, leuk om ‘het mens’ achter jouw blog te ontmoeten en ook leuk dat je nu weet wie ik ben.
 

Vandaag hebben we de week weer doorgezaagd.
Een goede tweede helft toegewenst!

Barry

16 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je mooie give away. Er zitten echt prachtige foto's in het boek. Een mooi bezit.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat het boek goed terecht is gekomen, je houdt van koken.
    Ik vind het leuk dat je er blij mee bent, en dat je er een postje over maakt.
    Veel plezier met je boek, je gaat er vast lekkere dingen uit maken.
    Geniet ervan.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een mooie give away gewonnen Barry, van harte hiermee, het boek ziet er prachtig uit.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOhh jij bent echt en bofkont hoor...met dat mooie boek.
    Een rabarber taart bakken is nog eens een wens van mij...dat komt er eigenlijk nooit van..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat boek lijkt mij ook wel wat.....
    Een soort van op vakantie gaan als je daar in gaat lezen!
    Heel erg leuk om jou (en je dochter) eindelijk te hebben ontmoet!
    Ik vond het ook een leuke en gezellige ontmoeting!
    We hadden nog veel langer kunnen kletsen.........
    Fijne vakantie, geniet van de JDL, en tot snel, hier of daar........
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd, dat boek is zeker in goede handen bij jou.
    Ik ben nu wel nieuwsgierig, ik vind de italiaanse keuken heerlijk!!
    Jeetje wat ben je lekker aan de slag gegaan met de rabarber!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Barry gefeliciteerd met je prijs.

    gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig boek heb je gekregen, Barry! Ook als je niet alleen zou koken is het een prachtig kijkboek.
    Die rabarber lijkt me heerlijk.
    Zo te zien ben je wel een echte kookmuts.
    Geniet er van!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je dat boek gewonnen hebt, en ik denk dat het op een goede plaats is gekomen.
    Je bent al zo actief geweest met de rabarber.

    Fijne dag
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke verassing was dat voor je zeg! Jij kunt weer gaan kokkerellen. Tjonge je bent weer lekker in de weer geweest zie ik wel. Ik heb altijd respect voor mensen die zelf zo creatief zijn met eten. Ik ben daar veel te ongeduldig voor.

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig leuk boek heb je gewonnen boffert!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is leuk zeg, gefeliciteerd hoor.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd. Het lijkt echt een fantastisch boek. Veel plezier ermee. En die fles rabarbercello ziet er heel verleidelijk uit...
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat je dat boek hebt gewonnen, gefeliciteerd hoor
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke post! Dat boek.. en die rabarbercello, ik ben dol op rabarber..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat boek ziet er prachtig uit en waarschijnlijk met heerlijke recepten erin!!!
    Wat leuk je ontmoeting met Lia.

    Fijn weekend en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen