DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 10 juni 2013

Vakantie (een soort van)

Zaterdag hadden we vakantie, althans ‘een soort van’. Hij duurde één dag, maar het vóelde gewoon als vakantie, hoe verassend kan dat zijn.
Samen met manlief, broer en schoonzus. We vertrokken ’s morgens op de fiets naar Rotterdam om vervolgens bij de Erasmusbrug de waterbus te nemen naar ‘Dordrecht aan het Wantij'. Gewoon met je OV-kaart op de boot, de fietsen konden mee, die stal  je op het dek.



En dan vaar je over de Maas onder  de Erasmusbrug en de Willemsbrug door


Langs het Unilevergebouw met de potten pindakaas.

Onder de Van Brienenoordbrug door richting Dordrecht met een prachtig uitzicht op de skyline van Rotterdam.
Rotterdam is mooi! Door het grote bombardement in Wereldoorlog II is het oude centrum volledig verwoest. De binnenstad moest vanaf de grond weer opgebouwd worden.
En hoe! Ik houd van Rotterdam zoals het nu is.

onze fietsen

langs immense boten

De laatste halte was de Merwedekade van Dordrecht. We checkten uit, pakten de fietsen en reden  richting Villa Augustus,  een restaurant, hotel, markt-café, moestuin, Italiaanse tuin in en rond een oude watertoren.  Ik vind het er helemaal gaaf!
 
 
“Eeuwen lang was het Groothoofd, niet ver van de Watertoren, op de noordpunt van Dordrecht, het trefpunt van reizigers, schrijvers en schilders. Ze keken uit over het magnifieke kruispunt van rivieren, waarboven wolken zich opstapelden. Velen beweerden hier het gezicht van Holland te hebben gevonden. Lucht, land en water zijn breed en ver in één oogopslag. De reflectie op de enorme waterplas geeft bovendien een bijzonder, ondefinieerbaar licht. Sommigen noemen het Dordts licht......”
 
Kijk eens op de site: http://www.villa-augustus.nl

 
We hebben heerlijk geluncht in het restaurant. Het was er heel druk maar om jullie een indruk te geven heb een foto geplaatst van vorig jaar, op een rustigere dag.

 
Grappig, bloemen op je bord.

Zelfs de toiletten zijn in stijl. Heel apart, een mengeling van oud, industrieel en romantisch.
 

 
Na de lunch hebben we rondgelopen in het ‘markt-café’,


de moestuin
en de Italiaanse tuin.







Daarna nog een rondje gefietst

en dan is het toch een rare gewaarwording als je opeens stuit op de ‘Ark van Noach’ die daar aan de kade ligt.


 
Aan het einde van de middag namen we de Waterbus terug. Bij een oer-Rotterdams café, van Zanten aan de Meent, namen we een koud roseetje (de dames) en witbiertje van de tap (de heren) met wat heerlijke hapjes zoals ‘Holtkamp’ bitterballen en Flammkuchen met zalm, roomkaas en bieslook, zo lekker.

Zomaar een vakantiedag, vlakbij huis, in de zon, dat was GENIETEN!

Ik kan er weer tegen... (toch wel hoor)
 
De groeten en een fijne zonnige week verder,
Barry

 
http://www.villa-augustus.nl

15 opmerkingen:

  1. Kan mij voorstellen dat je hier een vakantiegevoel van krijgt! Een heerlijke dag met een prachtige bestemming, daar kun je nog lang van nagenieten.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk dagje uit zeg. Ik kan ook altijd zo genieten van de sky line van Rotterdam.
    Als wij dan uit het zuiden komen, is het zo mooi om te zien, de brug, de hoge gebouwen, in de verte zie ik de hef. ( dat heb ik van Franse Lelie hoor ) sinds kort weet ik dat het een oude spoorbrug is hihi.....
    Maar jij kunt er weer tegenaan, je accu is weer opgeladen.
    Ik ga zeker ook even op de website van villa Augustus kijken, ziet er veelbelovend uit.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dag, ja dat lijkt echt een vakantiedag. En wat kun je daar weer lekker van nagenieten.
    Rotterdam heeft een prachtige skyline en wat ik ook mooi vind is dat oud en nieuw zo mooi op elkaar afgestemd zijn.
    Een mooie dag gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dag met een gouden randje! En fijn dat je daar ook ons van mee laat genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag,een heel avontuur nog,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O heerlijk, jij bent weer opgeladen. Leuk is Villa Augustus he? Ik heb er ook een keer gegeten en het was voor herhaling vatbaar. Een echte aanrader .
    Een fijne avond,
    Liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil ook een keer naar villa augustus.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Leuke dag heb je gehad.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Villa Augustus is zo leuk !!!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat een dagje weg je zo'n vakantiegevoel kan geven. Ik herken dat wel. Maar toch doen we het te weinig. Je hebt ook prachtige foto's van jullie uitje gemaakt!
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je een echt vakantiegevoel had. Eigenlijk zou je dat soort dingen veel vaker moeten doen, maar ja daar blijft het vaak bij he? Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's heb je gemaakt! Wat is Nederland toch mooi hé! Leuk dat we even mochten meefietsen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke post met mooie foto's, wat heb jij genoten zeg afgelopen zaterdag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een post naar mn hart:-) leuk he met de waterbus en dan de fiets mee. Villa augustus is een heerlijke plek, dus ik begrijp helemaal hoe je je voelde aan het eind van de dag! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja Nederland is zo gek nog niet:)
    Heerlijk is dat he om zo´n lekker dagje te genieten.
    Gezellig zo met elkaar genieten van het eten, de zon en al de mooie dingen die jullie hebben gezien.
    Barry ik vroeg me af of je pakketje is aangekomen.
    ik had namelijk op dezelfde dag een ander pakketje naar een andere klant in Nederland gestuurd en die is nog niet aangekomen. Soms is de post erg traag maar zo traag?
    Laat je het me even weten?
    Fijne dag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke stad he
    Wij zijn er ook eens een nachtje geweest
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen