DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


donderdag 24 april 2014

Frisgroen


 

Ik geniet zo van de lente. En we hebben het zo lekker vroeg dit jaar. De bermen lijken te juichen met al dat fluitenkruid en koolzaad. Is het meer als anders dit jaar? Graag zou ik grote bossen in huis zetten, helaas ben ik er allergisch voor. Dus ik geniet er buiten maar van. Wel een bos geplukt voor in de tuin, dan kan ik er ook naar kijken als ik thuis ben.
 

 
Ons tuintje kleurt al lekker groen. Of het nu regent of dat de zon schijnt, ik word er blij van. Wat is het voorjaar mooi!






 

Toch, één takje fluitenkruid in de keuken gezet. Eens kijken of dat goed gaat. Zodra ik begin te niezen en te piepen gaat het naar buiten.
 

 
Morgen nog een dag werken en zaterdag feest, ‘Koningsdag’.
Vergissen jullie je ook zo vaak? Ik zeg steeds ‘Koninginnedag’, dat gaat zo automatisch.

Groetjes weer,

Barry

7 opmerkingen:

  1. Wat kleurt het mooi groen en fleurig in je tuin Barry, het is genieten met zon en regen, alles bloeit door.
    Fluitenkruid is zo mooi langs de bermen, ik laat het lekker staan omdat ik er ook niesbuien van krijg, maar het blijft prachtig.
    Ik wens je een fijne Koningsdag en ja ik vergis me ook nog steeds:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat Fluitekruid! Ik kan er ook zo van genieten. Leuk om een enkel takje binnen te zetten. Ziet er sfeervol uit. Maar let wel even op dat er geen stuifmeel in de pannen valt, hihi.
    Ik vergis me ook steeds met Koningsdag. Ook moet ik wennen aan een andere datum. Maar de jongste helpt me er wel aan herinneren met de Koningsspelen op school. Ik leer...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie post...en wat is 1 takje fluitenkruid al mooi zo in je keuken...prachtige foto ' s en ja, ik kan ook niet zo goed wennen aan het woord....Koningsdag...ik vind het niet ' klinken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt wel zomer bij jou in de tuin, het gaat ook ineens zo snel!!
    Ik wil eerdaags ook eens een vaas buiten vullen met fluitekruid (wat is het nou eigenlijk fluitekruid of fluitenkruid??) nou ja, maakt ook niet uit he ;-)
    Het staat altijd prachtig al die bermen zo weelderig begroeid!!
    Vast veel plezier zaterdag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sa heerlijk die lente, genieten van alles wat de natuur ons geeft, bij mij voor het huis zijn grasvelden die vol staan met madeliefjes werkelijk een lust voor het oog ! wiet je dat fluitenkruid ook wel Hollands kant word genoemd! geniet ven de lente en je mooie tuin, fijn weekend lieve groet ,Marja
    de naam past er prachtig bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kan staat buiten al klaar, nu moet ik hem nog even vullen. Geen idee trouwens of ik er van ga niezen; dat doe ik van zoveel dingen dus dat wordt uittesten als ik op mijn bankje zit. Fijn weekend!

    Groetjes,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen