DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


vrijdag 27 maart 2015

Creatief met ei :-)


 
Ik vertel het ieder jaar; ik houd niet van felgekleurde paaseieren, gele kuikentjes, paashazen of al dat soort geneuzel.  Ik zie ze trouwens ook meer als voorjaarsdecoratie.

De lente komt!

Vanavond was ik naar een Passie-Paasconcert van een groot mannenkoor uit de regio. Mijn schoonvader zingt daarin (en vele andere mannen natuurlijk) Mijn eigen vader zat ook jarenlang op dat koor. Nu niet meer, mijn vader is ruim acht jaar geleden gestorven, maar hij was gek op ‘zijn’ koor.

Het was een mooi concert, dat Passie-Paasconcert.
En daar kom je geen ei of paashaas tegen want  met het oorspronkelijke Paasfeest hebben eieren natuurlijk geen zak te maken.
 
 
Maar om het voorjaar een beetje in huis te halen, zocht ik mijn zelfgeknutselde eieren weer op. Deze keer legde ik ze in de jardinière met wat hooi, kwarteleitjes en –veertjes en wat lege eierschalen.
 
 
en een eitje meer of minder...
 

 maakt mij niet uit
 
 
Van nòg meer eierschalen en uitgeblazen eieren maakte ik deze krans. Het is een lastig werkje om eieren uit te blazen (en je krijgt er echt heel zere wangen van :-P )




Zien jullie dat de luiken van kleur veranderd zijn? Daarover in een volgende post meer.


 
Ook in de hal wat versierselen. Ik houd ervan om steeds wat te veranderen,
daar kan ik echt mijn ei in kwijt (hoe toepasselijk)

A.s. zondag, Palmzondag, ga ik naar de prachtige Laurenskerk in Rotterdam, dan wordt, zoals ieder jaar, de Mattheüs-Passion van
J.S. Bach uitgevoerd door de Laurenscantorij en het Laurensorkest (klik voor info).

Ik verheug me er weer erg op.

En wat wel leuk is om te vermelden; voor het eerst staan op zaterdag 28 maart van 10.00-15.00 uur twee zogenoemde Bachfietsen in de binnenstad van Rotterdam. Op deze bakfietsen, uitgerust met tv-schermen en koptelefoons, is de Matthäus-Passion live te zien en te horen. De Bachfiets is een nieuw ontwerp, uniek in Nederland. De multimediale fiets laat rechtstreeks de generale repetitie van de Laurenscantorij in de Laurenskerk zien.

Voor nu wens ik jullie een fijne zaterdag en ook een mooie zondag.

Groet,

Barry

17 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je een bijzondere avond hebt gehad, met herinneringen aan je vader.
    En naar de Laurens voor de Matthaus-Passion, dat is heel bijzonder.
    Een avond vol kippevel.
    En je eitjes......helemaal leuk (ook de kleur van je luiken trouwens :))
    fijn weekend
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de paassfeer ziet er heel gezellig uit zo. Ik zie dat jij ook zo'n mooie gietijzeren bak/pot hebt. Hij staat bij mij nu even in de kast, maar ik vind hem zo mooi. Hij is alleen niet te beuren zo zwaar. Veel plezier zondag met het concert.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de paassfeer ziet er heel gezellig uit zo. Ik zie dat jij ook zo'n mooie gietijzeren bak/pot hebt. Hij staat bij mij nu even in de kast, maar ik vind hem zo mooi. Hij is alleen niet te beuren zo zwaar. Veel plezier zondag met het concert.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt mooie paasdecoratie's gemaakt. De jardinière heb je ook heel mooi gestyled! Altijd leuk om te doen voor zo'n feestdagen.
    Heel veel plezier zondag!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie paasdecoratie's heb je gemaakt...ik laat ze ook altijd langer liggen, want ik vindt dat het best kan in de Lente...het is niet echt alleen voor pasen.
    Je luik viel me direct op, was eerst blauwig dacht ik....deze kleur vindt ik mooi.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig je paas decoraties, zeker in de schalen!
    Prachtig de Mattheus Passion....ik ga in Apeldoorn, gezongen door het Bachkoor. Altijd fantastisch!
    Geniet er van!

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ui Gerry, wat heft jij mooi neestjes gebouwt, heerlijk... was hast du herrliche Nestchen gebaut! Het is lentekriebel on jij blog ;o) xox en een fijn weekend, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ik vind echt al je decoraties mooi! Wat gaaf dit, dat muziekpapier vind ik ook zo mooi erbij, bedankt voor alle ideen, ik krijg zin in de pasen! Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je krans prachtig, goed gelukt!
    Ook hier dit jaar geen paastak of kuikentjes. (Stiekum wel een paar gekleurde haasjes;-)
    Maar ook ik weet dat Pasen daar helemaal niet om draait.
    Maar een gezellig lentehuis is wel leuk.
    (Kijk maar bij jou;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel bijzonder om mooie muziek re horen van mensen die je kent met in je achterhoofd de gedachte aan je vader! Her zal wel genieten zijn net zoals je geniet van je eieren! Mooi gedecoreerd!
    ( ik zie trouwens dat je dezelfde kandelaar als ik hebt, ik heb 'm ook grijs geverfd, haha)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zal een werkje geweest zijn , de eieren uitblazen . Maar de moeite is beloond , je krans is prachtig !
    Geniet nog van het koor...
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi stilleven heb je gemaakt met de vaas met rozen en de schaal met eitjes...
    De zelf versierde eieren met woorden vind ik super mooi!
    En de Laurenskerk mijn oma woonde in de Leeuwenstraat en keek op deze kerk, herinner mij goed dat als ik mocht logeren ieder uur wakker was van het slaan van de kerkklok... wat een herinnering die zo boven komt ik mis ze...
    Mooi vooruitzicht van het bezoek aan de kerk, dank je voor de herinnering!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb helemaal niets met paasversieringen. Vind het wel altijd leuk om bij anderen te zien.

    mooie sfeerplaatjes.....

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je ei creaties zijn prachtig, vooral je krans met uitgeblazen eieren vind ik heel mooi.
    Mooi om je zo voor te bereiden op Pasen, jarenlang was ik actief betrokken bij de uitvoering van de Mattheus passion, nu kijk ik vanuit mijn luie stoel:)

    Jij veel plezier bij je activiteiten.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn ook niet zo zeer paasversieringen maar lenteversieringen. Ik heb ook niet zoveel met al die geel-tinten die je nu overal ziet liggen voor Pasen. Je krans met uitgeblazen eieren vind ik super, lekker natuurlijk met dat stro. Je luik heeft een mooie kleur gekregen...
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er was een tijd (eeuwen geleden haha) dat ik nog paastakken in huis had inclusief versiersels, past nu echt niet meer maar jouw krans is zo mooi, die kan dus zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Voor mij ook geen paashazen en kuikens. Ik vind deze eitjes ook gewoon 'voorjaar'. Heb er ook een aantal liggen en wat op een buxustoef gedaan. Helaas vindt onze poes de eitjes ook erg leuk om mee te spelen, dus dit jaar minder voorjaarsdeco dan anders.

    BeantwoordenVerwijderen