DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


vrijdag 19 juli 2013

Nog meer vakantie



We reisden verder naar Zuid-Frankrijk en verbleven ruim een  week in een prachtige Chambre d’Hôtes, een authentieke Provenciaalse Mas,  vlakbij het plaatsje Uzès ongeveer 40 km ten westen van Avignon.

Het was er fantastisch, schoon en comfortabel,
Wat een mooie chambre d’hotes!
Als ik erover ga vertellen wordt ik helemaal lyrisch en ben ik bijna niet te stoppen.
Daarom alleen wat foto’s, dan begrijpen jullie wel wat ik bedoel.

 
 
Dit was onze kamer, je ziet mijn laptop op het tafeltje staan. Die had ik alleen mee om mijn foto's steeds op te kunnen zetten.
 
 
 
We konden overal op het terras gaan zitten, in de zon of in de schaduw. Hier stonden vier grote tuinsets en een bank, bestemd voor de vier kamers die aan dit terras grenzen.
 
 

 
Op de veranda van het grote huis, waar de gastheer en gastvrouw wonen,  kregen we iedere morgen een uitgebreid ontbijt geserveerd. Wat een verwennerij.
Twee keer per week konden we hier ook aanschuiven voor een Table d'hôtes, bij kaarslicht. Wat hebben wij lekker gegeten!
 

Ter verkoeling maakten we iedere dag wel even gebruik van het heerlijke zwembad mèt uitzicht.

 
Maar er waren veel mooie plekjes waar je even kon gaan zitten (of een dutje doen).



De hele mas deelden we maar met zes stellen, dus soms had je het rijk helemaal voor jezelf alleen.

 
 Nou ja bijna,
af en toe kwamen Plume en Saar langs...
 
Och, ik heb gewoon heimwee.
Als het kon ging ik vandaag nog terug...
 
Vanaf vandaag heb ik weer vakantie, het architectenbureau waar ik werk is twee weken dicht in verband met de bouwvakantie.
 
Nu zit ik in m'n eigen achtertuintje.
Dat is andere koek :-)
 
Maar ook hier geniet ik van het heerlijke zomerse weer!!
 
Barry

7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er geweldig uit. Mooi plekkie.
    Fijne vakantie,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barry, wat ziet dat er geweldig uit om je vakantie door te brengen. Een heerlijke plaats!
    Ik wens je ook nu een mooie vakantie!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ist das traumhaft schön dort, ich liebe Frankreich sehr.......vielen Dank, für diese herrlichen Bilder! Ein wundervolles Wochenende und ganz liebe Grüße,

    herzlichst Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er echt prachtig uit! Maar met dit mooie weer zal je achtertuintje ook wel meevallen toch?

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er romantisch uit, heel idyllisch! Dat was echt bijtanken zeker? Maar ja oost west thuis t best, moet je maar denken!

    Idd was te lang geleden dat ik wat van me heb laten horen!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat prachtig daar,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het daar prachtig. Geniet lekker van jullie vakantie!!

    Lieve groet,

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen