DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 29 juli 2013

Vlinders en ballet

Nu even geen blogpost over mijn vakantie. Of toch wel, een klein beetje…


In Nederland vind ik cadeau- of ‘live-style’ winkels soms zo op elkaar lijken. Overal hetzelfde, zo eenheidsworst. Jammer.
 
Daarom is vakantie ook leuk. In Frankrijk vind je net weer even wat anders, qua kleding, sieraden of ‘leuke hebbedingen voor in huis’. Het is zo gezellig om te wandelen en winkelen in een stad als Avignon of Nîmes.
OK, ik denk zeker dat de entourage en het vakantiegevoel daar  voor een groot deel aan bijdragen.

Ik vertelde al dat er in Uzès ook zulke leuke winkels te vinden zijn. De winkel  ‘Clair de lune’ aan de 14, Rue du 4 Septembre, was zo’n winkel.
Daar kom je ogen te kort. Wat een sfeer en helemaal mijn smaak.
Ik heb er geen foto's gemaakt. Onderstaande twee foto's zijn van internet.
(foto van internet)
 
(foto van internet)
Zo'n presse papier met vlinder kocht ik als cadeautje voor dochterlief. Deze ligt nu op haar ladenkast.
 

 
Charlotte houdt wel van vlinders. Ze is een romantisch type, roze is haar lievelingskleur. Op haar bed ligt een dekbedhoes van H&M ook met vlinders .


Boven haar bed hangt een poster van Parijs in een zilveren lijst. We zijn al een paar keer samen naar Parijs geweest en dan zijn we helemaal in ons element. We hebben grotendeels wel dezelfde smaak en dat maakt het extra gezellig.

Vanaf haar derde heeft ze op klassiek ballet gezeten. Ze mocht een  proef-balletles meedoen en zo klein als ze was, wilde ze meteen blijven. Dit zijn haar eigen spitzen, ze hebben een ereplekje op haar kamer.


Mooi hè, dat oud-roze en grijspaarse behang.

 
Ze heeft nog een tas vol kleine balletpakjes, tutu's en dansschoentjes. Die spullen worden natuurlijk voor altijd gekoesterd en bewaard.
 



Gisteren is ze teruggekomen van vakantie. Fijn dat ze weer thuis is.

Groeten,

Barry

6 opmerkingen:

  1. Daar heb je wel gelijk in dat alle winkels hier hetzelfde verkopen.
    Wat heb je toch een leuke plaatsjes en winkeltjes bezocht.
    Fijn dat je dochter weer terug is, ik zit ook met smacht op mijn dochter te wachten, ze is op vakantie in Vietnam met een vriendin, en ze heeft het niet naar haar zin, vorige week wilde ze naar huis komen, daar hebben we haar van kunnen weerhouden, want tsja... er blijft er dan wel 1 achter, en dat vonden wij niet goed. ( ook al is ze 22 )
    Over 2 weken is ze weer terug, wat zal ze blij zijn, en wij ook!

    Geniet nog maar lekker na van je mooie vakantie,
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, mooie foto's vd presse papier en de balletschoenen. Bedankt voor de inspiratie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar heb je wel gelijk in dat veel winkels de zelfde waar hebben en dat er maar af en toe een uitsteekt met een heel eigen genre.
    Leuke foto's heb je gemaakt.
    Mooi dat je als moeder en dochter samen kunt optrekken met dezelfde smaak.
    En het is altijd fijn als de kinderen weer behouden thuis komen.
    Geniet nog van de vakantie!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag die press-papier ook liggen in Franse winkeltjes, maar hier heb ik ze ook al gespot. Ze zijn erg leuk.Dat van die eenheidsworst qua winkels klopt wel. Vroeger (klinkt oud hé) kon je nog naar verschillende steden in Nederland gaan en had je telkens een ander aanbod. Nu lijkt alles op elkaar, vooral in die grote winkelstraten. Je moet nu echt gaan kijken in die kleine zij-straatjes voor een leuker aanbod. Het zal wel te maken hebben met die ontzettend hoge huren die de kleine ondernemer gewoonweg niet meer kan opbrengen en die grote ketens natuurlijk wel.
    Fijn, dat je dochter weer veilig thuis is, zodat je met haar weer gezellig kunt shoppen (in die leuke zijstraatjes, hihi)!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Avignon, Nîmes, oooh, mijn fantasie slaat op hol :-)
    Mooi dat oudroze en paarse!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Barry,

    Bedankt voor je berichtje op mijn blog,
    De volgende post gaat over Limelights in volle bloei, dan kun je zien hoe mooi ze zijn.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen