DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


maandag 11 augustus 2014

Baie de Somme


 
We zijn weer terug, veilig en wel.

En we hebben een heerlijke vakantie gehad. De komende tijd ga ik jullie bestoken met foto’s , ik heb er ontzettend veel gemaakt. Dat komt omdat we wat hebben rondgetrokken en op drie verschillende plekken zijn geweest in Frankrijk en Engeland.
Dan blijf je foto’s maken want telkens is er weer wat nieuws te beleven.

Maar laat ik bij het begin beginnen. Dat was in Picardië. We hadden voor een aantal dagen een appartement gehuurd in Saint Valéry-sur-Somme, een plaatsje aan de Baai van de Somme. Ik zag twee keer een reportage van het interieur van dit adres. Een keer in het blad Seasons en ook in de En France. De bladzijden had ik uitgescheurd en bewaard. En wie wat bewaard, die heeft wat. Een vakantieadres in dit geval.
 
 
Aan de Rue d'Argoules in Saint Valéry-sur-Somme. Een gewone straat, geen vakantiepark ofzo. Je bent dus echt even Frans met de Fransen.
 
 
Het is een heel oud Picardisch huis, zoveel mogelijk in tact gelaten. De eigenaar heeft een brocantewinkel in Saint Valéry-sur-Somme, dat zeg misschien al genoeg.
 
 
de hal, waar je binnenkomt

 
de trap naar boven.
 
En het was echt als in de reportage. Zo grappig om een ‘blad binnen te lopen’.
In dit huis zijn drie appartementen, één op de begane grond, één op de eerste verdieping (daar verbleven wij) en één op de zolder. Dit was 'onze' huiskamer:
 

 
Het uitzicht over de baai is iedere keer anders. Bij eb staat de baai leeg, bij vloed staat hij vol water en alles daartussenin geeft telkens een ander plaatje.
 

 
’s Morgens zagen we de zon opkomen
 

en ook gloorde er een keer een regenboog aan de hemel.

 
Ik bedoel maar, dan heb je toch geen tv nodig?

Toch is er één klein nadeel aan dit appartement. Er is geen tuin of balkon. Je kunt dus niet lekker buiten zitten. Beetje jammer, juist omdat het erg mooi weer was toen wij er waren. Om buiten te zijn, moesten we er dus veel op uit trekken. Helemaal geen probleem want de baai is om de hoek, maar als je op vakantie bent, wil je ook weleens een lekker met een boek in het zonnetje zitten of niks doen. Dat moest dan binnen, voor het open raam.

(ik wilde het eerlijk zeggen voor het geval je erover denkt om dit eens te boeken)
(klik)

Daarentegen is het appartement erg ruim, schoon en heeft het een prima badkamer en kleine keuken. En dat is ook wel erg fijn.

In een volgende post zal ik jullie wat van de omgeving laten zien.

Groeten,

Barry

14 opmerkingen:

  1. Dit ziet er prachtig uit, wat een mooie plek voor een heerlijke vakantie.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heb je heel veel inspiratie voor je eigen huis uit deze omgeving gehaald. Leuk dat het er in het echt ook net zo uit ziet als in het tijdschrift.
    Ben nu al benieuwd naar je volgende blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soooo lekker!!! Ik hou van Frankrijk ... ups, ich hoffe du kannst es so lesen?! Wundervolle Impressionen, ich bin selbst total verliebt in Südfrankreich und in die Provence ... von Englang kenn ich nur Cornwall. Liebste Grüße von Elke. Danke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij mag ons bestoken met foto's! Ze zijn prachtig. Ben benieuwd naar de volgende reeks. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf het apart vinden, dat fenomeen met eb en vloed daar in Frankrijk. Het lijkt me erg mooi vertoeven daar, maar een plekje om lekker buiten te zitten, zou ik toch ook erg missen, al was het een klein balkonnetje. Maar het blijft genieten van je foto's. Kom maar op!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's zo uitnodigend en het smaakt naar meer, veel meer! Tof adresje om te bewaren en wie weet ...
    Grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Barry......leuk je bent er weer.....
    Maak me gek...maak me gek.......Wil alles zien natuurlijk! Maarre... laat je me niet te lang wachten voor je aanwinsten.....Je hebt vast veel moois gekocht.......

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Frankrijk én Engeland: lucky you! Ik ben heel benieuwd naar al die foto's, zeker als het net zo genieten wordt als deze reportage.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh dat ziet er ontzettend leuk uit zeg!! Mooie foto's laat je zien, gelukkig ga je er meer laten zien, ik kijk al uit naar je volgende post!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Barry wat mooi.... wij waren ook al eens in St Valéry ... prachtig is het daar, héél benieuwd naar al je foto's ...
    héél fijne week
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel een prachtige plek en sfeervol huis om je vakantie te vieren Barry!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zulke adressen moet je echt hebben van horen zeggen of zoals jij uit een blad.. De omgeving is daar zo mooi hè?! En de inrichting van het appartement zo lekker sober ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De plekjes op je mooie foto's zijn inderdaad aantrekkelijker dan de tv.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben en fijn voor de lezers dat we nog meer te zien krijgen. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk plekje! En dat eb en vloed is fascinerend hè. Vorig jaar waren we in Bretagne en Nomandie en hadden we het ook, heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar de rest van je foto's! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen