DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


zaterdag 5 januari 2013

Een ruimer kijkje


De vorige keer liet ik jullie het schapje, plankje, kastje (of hoe het ook mag heten) boven onze eettafel zien. Misschien toch wel leuk om een ruimer kijkje te geven. Deze foto wilde ik er vorige post bij plaatsen maar vergat hem.


Op de eettafel staat altijd dit dienblad. Handig, zo pak je in één keer alles op als je de tafel moet gaan dekken.


Wat er op het dienblad staat wisselt nogal eens. Nu staat er een oud glazen stolp op een brocante bord. Onder de stop een tulband van brooddeeg, die ik zelf gebakken heb. Deze heb ik al jaren, zo’n brooddeeg ding blijft zo lang goed. Verder staan er drie houten kandelaars die ik dusdanig mishandeld heb, dat ze oud lijken. Ze komen overigens alle drie wel van een rommelmarkt maar zagen er  naar mijn smaak toch te netjes uit, vandaar die mishandeling.


Ook ligt er een bosje mimosa dat ik in november bij Seizoen & Stijl kocht tijdens de On Route dagen. Ingedroogd maar het ziet er nog steeds goed uit.


 Dit is de andere kant van de woonkamer. De foto is genomen nadat ik de kerstboom eruit had gewerkt en ik heftig was bezig geweest met opruimen en schoonmaken. Het ziet er keurig netjes uit  (al zeg ik het zelf). Zo ziet het er niet altijd uit hoor ;-)

Fijne zaterdagavond verder en een goede zondag…

Tot blogs!

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie lichte kamer, ik vind het er allemaal heel gezellig uitzien!
    Fijne zondag! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is het schapje boven de tafel.
    Er hangt ook een mooie lamp boven.

    Je dienblad is ook leuk ´opgemaakt´
    De tulband van brooddeeg heb je daar poedersuiker op gedaan of iets anders.

    fijne zondag.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tulband heb ik gevernist met matte lak. Zo heb ik hem een poosje gehad. Vlak voor kerst heb ik er wat hobbylijm opgesmeerd en er wat witte glitters op gestrooid. Gewoon uit zo'n buisje van de Action. Het lijkt inderdaad net suiker.

      Verwijderen
  3. Wat een leuk schapje zo boven de tafel, en handig zo'n blad op tafel, hie rook hoor, in één beweging is alles van tafel asl je gaat eten!
    Je huis ziet er heerlijk sfeervol uit, mooi dat we even binnen mochten kijken en netjes....maar we doen alles voor de foto hoor:)

    Een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk huis heb je !!..leuk dat lichtblauw erin verwerkt.....doet lekker voorjaars aan !!....liefs fijne zondag !!...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi allemaal,vooral de foto van je woonkamer.Groetjes van Eleonoire.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er gezellig uit bij je. Mooi hoor. Ik vind het lichtblauwe ook erg vrolijk staan.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een gezellige kamer, gevuld met mooie, lichte kleuren!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook zo'n dienblad op de eettafel staan, nou ja hij verhuisd nog al eens, dan staat hij op de eettafel en dan weer op de salontafel. Momenteel ben ik een beetje inspiratie loos met wat ik erop moet zetten.
    Je woonkamer ziet er weer heerlijk fris en opgeruimd uit hoor!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik weet nog wie je bent. Had na die tijd zoveel aan mijn hoofd ivm met familieomstandigheden. En gisteren zag ik ergens foto's van jou die je gemaakt had bij de on-route. En toen besefte ik me dat ik jou helemaal niet volgde, maar nu dus nu wel....

    Fijne week,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk die kijkjes in je huis.
    Ja zo´n dienblad is erg handig om op te pakken en dan te verhuizen als het nodig is.
    Maar met vier kinderen blijft het bij ons thuis meestal niet bij alleen dat dienblaadje maar bij zoveel meer:)
    Gelukkig hebben we een erg grote tafel dus kunnen we de knutselprojekten en anderre spulletjes even doorschuiven naar een stukje lege tafel.
    Ik snmap hem hoor dat je husi er niet altijd zo netjes uit ziet, wie zijn huis doet dat?
    Er moet immers geleefd worden.
    Fijne dag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen