DES GUIRLANDES


Het leven is een feest
Maar je moet zelf de slingers ophangen


zaterdag 12 januari 2013

Oude deuren


Ik ben blij.
We gaan (eindelijk) onze hal opknappen. Behang en verf weet ik al maar dat is nog lang niet aan de beurt.
We gaan als eerste de toiletdeur en meterkastdeur vervangen. De opdekdeuren, die er vanaf de bouw van ons huis inzitten, gaan eruit. Van die stomme opdekdeuren, je weet wel. We hebben er  ooit van die sierlatjes opgeplakt om zo paneeldeuren te veinzen maar het blijven natuurlijk gewoon stomme deuren met van die ruitjes erboven met plastic stripje, die zo lekker kromtrekken en vergelen.
Zo, nu heb ik onze oude deuren helemaal ‘geprezen’. Ze zijn ook al 25 jaar oud, zolang wonen we hier al.

Maar vandaag hebben we twee nòg oudere deuren gekocht in Nieuwkoop bij  ‘Oude Deur’.
‘Jaren ’30 deuren’. Ouder, ok,  maar vele malen mooier. En van massief hout. Zo gaaf.

dit wordt onze toekomstige wc-deur

Vorige week hadden we al wat oriënterend rondgekeken. Je kijkt je ogen uit daar! Zóveel deuren in zóveel maten en in zóveel stijlen en variaties. Er is voor iedereen wel een deur te vinden. 
Dus mocht je een deur zoeken…
Ook complete sets voor ‘en-suite deuren’ en luiken en ramen.

hier zie je ze beiden staan

oei...
Wij  hebben er twee deuren gevonden. Manlief is meteen vanmiddag al aan de slag gegaan met het afbranden van de oude verf en schuren. Ik deed de boodschappen en het stofzuigen.  Normaal doet hij dat op zaterdag maar ik vond het best dat hij in de schuur stond te schuren ;-)
Laat mij dan die boodschappen dan maar doen.

Het is nog best veel werk, die twee deuren, maar dan heb je ook wat als het klaar is.
Gelukkig is mijn lief een héél  geduldig mens en gaat hij gewoon rustig aan de slag.
Geduldig ben ik eigenlijk helemaal niet maar ik probeer zo rustig mogelijk te blijven. Ondertussen kan ik bijna niet wachten en kijk halsreikend uit naar ons nieuwe halletje.

Wordt vervolgd dus…

Fijne zondag




13 opmerkingen:

  1. Oh prachtig......geweldig.......daar kan geen andere deur tegenop. Een wens van mij.......blijf nog even dromen.

    Fijne avond

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben via via ook 2 hele oude deuren staan. Die moeten ooit op zolder geplaatst worden. Nu staan ze gewoon te staan maar al die verschillende lagen verf die je erdoor ziet is al zo mooi.
    Ben benieuwd hoe je hal en wc eruit komen te zien.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel mooier...die nog oudere deuren. Ik vind die gewone deuren eigenlijk ook niets.....

    Spannend hoe het straks gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!!
    Je hebt gelijk hoor, die deuren zijn veeeel mooier. Maar ja, het is wel heel veel werk. Succes ermee en ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je gang..!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie deuren zijn het.
    Wij hadden ook van die bouw deuren.
    Wij hebben dan anderen nieuwe deuren.
    Vind oude deuren ook mooier maar man lief ziet dat niet zitten.
    Word vast heel mooi.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hier hebben we een echte klik, ik vind ze zoo mooi oude deuren, kijk hier maar eens bij mij hoe mooi het kan worden.
    http://samen-tanja.blogspot.nl/2010/08/via-de-voordeur-kom-je-bij-mij-in-de.html

    Wat zul je blij zijn straks want het geeft zo´n heel ander sfeertje aan je huis.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zal dat straks prachtig staan, je heb een paar mooie deuren op de kop getikt.
    Hier hebben wij jaren geleden alle nieuwbouwdeuren vervangen door paneeldeuren, geen oude, maar wel met de uitstraling van toen.
    Fijne zondag en succes.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet wat een werk dat is.... Nou ja, ik heb gezien wat een werk manlief er aan had hihi...

    Succes
    Gr Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk vooruitzicht een nieuwe hal. Ook al zal dat een hele klus worden aan de deuren te zien. Maar het resultaat wordt vast prachtig. Ik ben benieuwd hoor. Ik wens je een fijn begin van de week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Poehhe wat een werk maar een echte oude deur is inderdaad mooier! Kan me ook goed voorstellen dat jij de boodschappen ging doen inplaats van in de schuur te gaan staan afbranden met deze kou.
    Laat je het eind resultaat zien?
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd leuk iets nieuws in huis! Wat een prachtige oude deuren heb je gekocht, ben benieuwd naar het eindresultaat...

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh, wat een leuke deuren, ik weet nog dat wij ze thuis bij mijn ouders ook hadden.
    Zal vast heel leuk staan.
    Je hebt trouwens een hele leuke blog.
    Ik ben je gaan volgen
    Kom je ook eens bij mij kijken en misschien volgen, Ik heb nog niet zo veel volgers, maar ach, wie weet
    Geduld is een schone zaak
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit zijn werkelijk heel bijzondere deuren. Niet ál teveel opknappen hoor, dan verliezen ze hun charme. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen